مناظره برنامه‌ای نامزدها در مشارکت حداکثری موثر است

نوشهر - ایرنا - مدرس دانشگاه علامه محدث نوری شهرستان نور یکی از خواسته‌های دشمنان را مشارکت حداقلی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد دانست و گفت : همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنند و برگزاری مناظره برنامه‌ای نامزدها در مشارکت حداکثری موثر خواهد بود.

سیدنبی الله سجادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برگزاری مناظره میان نامزدهای ریاست جمهوری مردم را به مشارکت بیشتر در انتخابات ترغیب خواهد کرد و هر چه مناظره ها بر اساس  واکاوی برنامه های نامزدها و نقد برنامه های یکدیگر باشد ، تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر این که در برگزاری نامزدها ، تخریب یکدیگر باید خط قرمز باشد ، گفت : نباید سمت و سوی مناظره بزرگنمایی نقاط  ضعف دولت های گذشته یا دولت مستقر باشد. نامزدها باید برنامه های خودشان را مطرح و از آن را برای مردم تبیین کنند و نشان دهند که چگونه می توانند با چنین برنامه هایی مشکلات کشور و مردم را حل کنند.

این استاد دانشگاه با اظهار این که بزرگنمایی ضعف دولت سبب ایجاد ناامیدی در مردم می شود ، افزود : در صورتی که داوطلبان پیش از برگزاریی مناظره انتخاباتی و در جریان برگزاری آن برنامه های مدون خودشان را اطلاع رسانی کنند ، مردم می توانند  با آشنایی کامل نامزدی را که بهترین برنامه را برای حل مشکلات کشور دارد ، انتخاب کنند .

وی القای یاس و ناامیدی از حل مشکلات کشور را خط تبلیغاتی دشمنان برشمرد و اظهار داشت : رسانه های بیگانه از مدت ها قبل به انحای مختلف در صدد القای ناامیدی و بی اثربودن مشارکت مردم در انتخابات هستند و در مقابل مجریان و ناظران باید با هوشیاری اجازه ندهند آنها در ناامید کردن مردم و دور کردن آنها از صندوق رای موفق شوند.

سجادی گفت : متاسفانه رسانه های بیگانه سعی دارند از یک طرف عملکرد دولت را در بخش های مختلف عمرانی و آبادانی کشور کم امنیت جلوه دهند و از طرف دیگر اینگونه القاء می کنند که ناظران انتخابات در صدد مهندسی نتیجه از طریق رد صلاحیت ها هستند. خنثی کردن این خط تبلیغاتی نیازمند هوشیاری همه جانبه است.

وی به تاثیر رسانه ها و فضای مجازی برای تشویق مردم به شرکت در انتخاباتت اشاره کرد و گفت: فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی بویژه جوانان علاوه بر تشویق مردم به شرکت حداکثری در انتخاب، نامزد اصلح و مقتدر و دارای برنامه مدون و موثر را برای چهار سال آینده را به مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند با آگاهی کامل در پای صندوق های رای حاضر شوند.

سجادی یکی از راهکارهای مهم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را امیدوار کردن مردم نسبت به آینده کشور دانست و تاکید کرد : متاسفانه عملکرد برخی از مسئولان موجب کاهش امید در جامعه به عنوان یک سرمایه اجتماعی شده است. این یک گناهی نابخشودنی است در حالی که باید فضای جامعه را از یاس و نا امیدی خارج کرد.

وی حضور نامزدهای اصلی جریان های فکری مختلف در رقابت انتخاباتی را یکی دیگر از راهکارهای افزایش مشارکت حداکثری دانست و گفت : هر چقدر تعداد داوطلبان تائید صلاحیت شده از جریان ها و گروه های سیاسی مختلف بیشتر باشد ، میزان حضور مردم در این دوره از انتخابات بیشتر خواهد شد و به همین دلیل انتظار می رود ناظران انتخابات به این مهم توجه داشته باشند.

این استاد دانشگاه یکی از عوامل مهم جلب مشارکت مردم در انتخابات را اعلام برنامه از سوی داوطلبان بیان کرد و افزود : اعلام برنامه از سوی داوطلبان ریاست جمهوری برای مشارکت مردم در این دوره از انتخابات یک اصل است چرا که وعده های دورغین و ناشدنی برخی از داوطلبان باعث دلسردی مردم به شرکت در انتخابات می شود.

سجادی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر انقلاب در رابطه با انتخابات ، گفت : رئیس‌جمهوری باید از مدیری قوی و جهادی در اداره کشور باشد و عزت و منافع ملی کشور را فدای جناح و افراد نکند و از سوی دیگر جوانگرا ، عدالت محور و فساد ستیز هم باشد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha