مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت ملی را افزایش می دهد

ساری - ایرنا - قائم مقام جامعه اسلامی فرهنگیان استان مازندران با اظهار این که « حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت ملی را افزایش می‌دهد » ، گفت : زمانی که اقتدار ملی کشوری بالا باشد ، مسئولان می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشند .

زین العابدین نوکنده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در برهه زمانی فعلی که کشورمان زیر فشارهای همه جانبه از جمله تحریم قرار دارد ، باید برای رهایی از این فشارها و حفاظت از کشور از قدرت نرم مشارکت بالای مردم در انتخابات بهره برد.

وی از مشارکت بالای در انتخابات به عنوان افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام و تجلی بخش قدرت ملی یاد کرد و گفت : قطعا مشروعیت نظام از کانال و مسیر حضور و مشارکت حداکثری مردم از قشرهای مختلف نخبگان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و عامه مردم در انتخابات افزایش می یابد.

این فعال سیاسی مازندران افزود : حضور مردم در انتخابات تبلور و منعکس کننده میزان دلدادگی و وابستگی مردم به این نظام و کشور می باشد ، موضوعی که کشورهای دیگر بویژه کشورهای دشمن آن را در انتخابات پیش رو رصد خواهند کرد.

وی ادامه داد : مسئولان به پشتوانه برخورداری از حمایت و پشتوانه مردمی که در انتخابات متجلی می شود ، می توانند در عرصه های خارجی و مسائل مربوط به آن همچون توافق های بین المللی به دستاوردهای خوب و موثر برای مردم برسند و با توجه به این اهمیت حضور مردم ، آنها هم باید بدانند هر رای آنها می تواند تاثیر خود را بگذارد و لازم است وظیفه ملی و دینی خود را در قبال کشور انجام دهند . 

نوکنده گفت : انتخابات یکی از ساز و کارهای اصلی دموکراسی و مردم سالاری است و شرکت مردم در آن به منزله تعیین سرنوشت خودشان است بویژه مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری که بالاترین مقام اجرایی کشور محسوب می شود ، از اهمیت بسزایی در تعیین سرنوشت و آینده کشور برخوردار است.

وی افزود : رییس جمهوری کسی است که اداره امور کشور و قوه مجریه را با تمام اجزای آن در اختیار دارد و هر تصمیمی که می گیرد در زندگی تک تک شهروندان اثرگذاری می کند در نتیجه مردم هم باید ضمن مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری ، نقششان را در انتخاب فردی که بتواند مشکلات کشور را حل کند با بصیرت ایفا نمایند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت ملی را افزایش می دهد

ناکارآمدی برخی مدیران باعث دلسردی نشود

این فعال سیاسی مازندران با اشاره به عدم رضایت مردم از کارکرد برخی مدیران و دستگاه های اجرایی و غیراجرایی در کشور ، گفت : مردم بدانند که تمام مدیران کشورمان نارکارآمد نیستند و نباید سهل انگاری ، کم کاری و ناکارآمدی برخی مدیران را به کل آنان تعمیم داد و دلسرد شد. 

وی افزود : مدیران لایق و توانمندی در کشور داریم که همچنان دلسوز نظام و مردم و سالم هستند. مشارکت در انتخابات و انتخاب شایسته و درست رییس جمهوری سبب می شود تا افرادی که دلدادگی به کار و خدمت دارند مجال حضور و بروز پیدا کنند و بتوانند مشکلات کشور را حل نمایند.

نوکنده با درخواست از مردم برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ، گفت : نباید دلسرد شد. نباید کم کاری و نالایقی برخی مدیران و دستگاه ها را با عدم مشارکت در انتخابات تلافی کرد چرا که قهر کردن با صندوق رای نه تنها وضعیت را بهتر نمی کند بلکه سبب بدتر شدن اوضاع خواهد شد چون افرادی ممکن است انتخاب شوند که شایستگی نداشته باشند.

وی نقش رسانه های جمعی را در تشویق مردم به حضور در انتخابات حائز اهمیت برشمرد و افزود : فعالان رسانه ای می توانند و باید در این برهه حساس به نقش آگاهی بخشانه خود بدرستی عمل کنند. باید مردم را متقاعد و ترغیب به مشارکت در انتخابات نمایند. باید از نامزدها برنامه طلب کنند و برای مردم شفاف سازی نمایند.

این فعال سیاسی گفت : احزاب و تشکل ها نیز باید نقش تبیین گری خود را بدرستی ایفاء نمایند. باید با برنامه ریزی درست نشاط و هیجان انتخاباتی ایجاد کنند. انتخابات یک جشن ملی است و مشارکت بالا در آن نیازمند ایجاد شور و نشاط است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود . 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha