پروژه آبرسانی به شهرک گلیان درخراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد-ایرنا- طرح آبرسانی مجتمع گلیان و ۱۴ روستای پایین دست در شهرستان شیروان پس از ۱۲ سال عصر امروز شنبه اول خردادماه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت : برای اجرای این طرح حدود ۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار استانی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی هزینه شد.
غلامحسین ساقی اظهارداشت : برای اجرای این طرح  یک مخزن ۱۵۰ متر مکعبی ، ایستگاه پمپاژ، یک باب مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی و  ۱۳.۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد : با اجرای این طرح ۸۰ خانوار ساکن در مجتمع مسکونی شهرک گلیان در شهرستان شیروان در فاز اول از آب شرب سالم و پایدار پس از حدود ۱۲ سال برخوردار شدند و بستر برای آبرسانی به ۱۴ روستای پایین دست نیز فراهم شد.
 

پروژه آبرسانی به شهرک گلیان درخراسان شمالی افتتاح شد


به گفته وی  در صورت تامین اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریالی طرح آبرسانی به ۱۴ روستای پایین دست نیز برقرار خواهد شد.
پیش از این آب شهرک نشینان گلیان از طریق تانکر سیار تامین می شد.
کلنگ زنی طرح آبرسانی به روستای حسین آباد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همچنین همزمان با افتتاح این پروژه ، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای حسین آباد واقع در بخش مرکزی شهرستان شیروان نیز با اعتبار حدود ۲۸ میلیارد ریالی نیز شروع شد.
ساقی اظهارداشت : با بهره برداری از این پروژه حدود سه هزار نفر از جمعیت این روستا نیز از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

 

پروژه آبرسانی به شهرک گلیان درخراسان شمالی افتتاح شد



 شهرستان شیروان ۱۳۶ روستا دارد که حدود ۱۷ هزار نفر در این روستاها سکونت دارند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز مشترک آب فاضلاب روستایی قرار دارند.
براساس آمار رسمی به دلیل کم آبی ، ۳۱۴ روستای استان در مرز تنش آبی قرار دارند به طوری که که میزان تولید و مصرف آب در آن، سر به سر است و در آینده، ممکن است در تامین آب مورد نیاز اهالی با مشکل روبه رو شوند.

شرکت آب فاضلاب استان خراسان شمالی برای غلبه بر تنش آبی در روستاهای استان خراسان شمالی و تامین آب پایدار در این مناطق به  بیش از ۹ هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شرکت آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha