۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 84340931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل حزب الله لبنان روز سه‌شنبه سخنرانی می‌کند

تهران – ایرنا - «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان فردا (سه شنبه) به مناسبت سالروز مقاومت و آزادی لبنان در ۲۵ مه سال ۲۰۰۰ میلادی، سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا  سید حسن نصرالله در این سخنرانی که قرار است ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه بعد ازظهر فردا (سه شنبه) به وقت محلی ایراد شود به بیان برخی از تحولات سیاسی منطقه خواهد پرداخت.

 رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ میلادی (خرداد۱۳۶۱) با حمله به لبنان نیمی از این کشور را به تصرف خود درآورد. این حمله عاملی برای ایجاد وحدت بین لبنانی هایی شد که با وجود اختلاف نظرهای فراوان، همگی بر سر بیرون راندن اشغالگران صهیونیست با یکدیگر به اتفاق نظر رسیدند و هرکدام در حد توان و امکانات خود در این مسیر تلاش کردند.

این وحدت میان لبنانی ها سبب شد تا رژیم صهیونیستی در روز ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (۵ خرداد ۱۳۷۹)، با مقاومت هجده ساله لبنانی ها مجبور به عقب نشینی تحقیر آمیز شود به طوری که «ایهودباراک» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی درباره تصمیم به خروج خفت بار نظامیان اسرائیل از جنوب لبنان، گفت:ما باید یا فرزاندانمان را در لبنان دفن کنیم و یا کاری که کمترین ضرر را دارد؛ انتخاب کنیم.

این روز که به نام مقاومت و آزادسازی نام گرفته است یکی از روزهای ملی است و لبنانی ها هر ساله این روز را گرامی می دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha