۴ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84341325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح پایش ملی پایه شـشم ابتدایی در ۴۴ مدرسه کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح پایش ملی پایه شـشم ابتدایی در ۴۴ مدرسه و برای یک هزار و ۳۲۱ دانش‌آموز دختر و پسر اسـتان اجرا شد.

صدیقه عبداللهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای ارزیابی نظام آموزشی،آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با رعایت اصول علمی نمونه‌گیری تصادفی  با رعایت سهم طبقات مختلف مانند شهری، روستایی، دخترانه و پسرانه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این پایش امسال برای نخستین بار بود که در استان و کشور اجرا شد، افزود: یافته‌ها و نتایج این پایش در اصلاح و ارتقاء استانداردهای آموزشی و برنامه‌ریزی درسی در سال‌های تحصیلی آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان همچنین به آغاز ثبت نام دانش‌آموزان اول ابتدایی و نوآموزان پیش‌دبستانی از اول خرداد در استان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۱ هزار دانش‌آموز برای پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: فرآیند ثبت‌نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه "سیدا" و "درگاه پاد" انجام می‌شود و در صورت ضرورت ثبت‌نام به شیوه حضوری در مناطق کمتر برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان انجام می شود.

عبداللهی با بیان اینکه ثبت نام تمام دانش آموزان در سامانه سیدا و از درگاه http://pada.medu.ir انجام می‌شود، گفت: ثبت نام میان پایه‌ها نیز پس از ثبت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به صورت خودکار انجام می شود و دانش‌آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می‌شود و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیا به مدرسه نیست.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha