۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84341370
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جهاد کشاورزی دهگلان نسبت به ریزش سن هشدار داد

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸
کد خبر: 84341370
جهاد کشاورزی دهگلان نسبت به ریزش سن هشدار داد

سنندج - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی دهگلان نسبت به ریزش سن غلات در مزارع کشاورزی هشدار داد و گفت: در سالجاری گندم های سن زده به هیچ عنوان خریداری نخواهد شد.

سیدحامد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به خشکسالی اخیر پیش بینی می شود کاهش چشم گیری در عملکرد مزارع گندم  داشته باشیم، کشاورزان با توصیه های کارشناسان شبکه های مراقبت مستقر در جهادکشاورزی این شهرستان در اولین فرصت نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هم اینک در شهرستان دهگلان  پوره سن گندم به حد نرم مبارزه رسیده و در صورت عدم مبارزه توسط کشاورزان درصد سن زدگی بالای در عملکرد گندم امسال خواهیم داشت.

احمدی افزود: در مبارزه با آفت سن تمامی کشاورزان باید مشارکت داشته باشند چرا که اگر حتی یک مزرعه نسبت به این امر مبادرت نکند، آفت از آن مزرعه به سایر مزارع سرایت کرده و با تکثیر، به محصول دیگر کشاورزان آسیب وارد می کند. 

رییس جهاد کشاورزی دهگلان تاکید کرد: آفت سن مادر در کمیت مزارع اثر می گذارد اما پوره سن گندم علاوه بر کمیت در کیفیت گندم و در نهایت آرد نیز موثر است، کشاورزان باید با این آفت مبارزه کنند و زمان را به تاخیر نیاندازند.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha