۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84341415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان تشدید می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از افزایش و تشدید نظارت بر حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان در سطح کشور خبر داد.

 احمد طاهرسلطانی روز دوشنبه در دیدار از حوزه‌های اجرایی امتحانات پایه نهم و دوازدهم و حوزه تصحیح اوراق امتحانات نهایی استان افزود: امتحانات نهایی در سراسر کشور به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و کمترین میزان خطا در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های اجرایی امتحانات نهایی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت از این حوزه‌های از سوی مسوولان استان به خصوص مراکز بهداشت و آموزش و پرورش در زمان برگزاری آزمون در حال اجراست، گفت: نظارت از سوی ناظران کشوری  نیز به منظور ارزیابی دستورالعمل بهداشتی و نحوه برگزاری آزمون آغاز شده است.

وی ضمن بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانات نهایی استان نیز تقدیر کرد و افزود: پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانی استان به خوبی رعایت شده‌ است و جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نیست.

طاهرسلطانی اظهار داشت: دانش‌آموزان نیز باید در مورد نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی خانواده‌ها را مطلع سازند تا از نگرانی‌های آنها کاسته شود.

وی اظهار داشت: به منظور رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پایگاه‌های امتحان نهایی در کشور امسال ۲ برابر افزایش داشته و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در این پایگاه‌ها رعایت می‌شود و مسوولان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بر نحوه برگزاری امتحانات نظارت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم استان در ۱۳۸حوزه امتحانی از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا ۲۴ خردادماه همزمان با سراسر کشور در حال برگزار است.

فرحناز قائدامینی افزود: امسال ۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه ۱۲ مشغول تحصیل بودند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار نفر در مقطع نهم مشغول تحصیل هستند، گفت: سوالات آزمون پایه نهم به صورت هماهنگ استانی است و در مدارس برگزار می‌شود و پایه دوازدهم هماهنگ کشوری است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha