۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84341537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

‌امام‌جمعه یزد: دشمنان در صدد تحریف فتح عظیم خرمشهر هستند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به صورت گسترده در صدد تحریف فتح عظیم خرمشهر هستند و این واقعه بزرگ باید برای جوانان بازگو شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و جانبازان فتح خرمشهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت خاطره شهدای این فتح با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره سوم خرداد افزود: امام راحل (ره) تاکید داشتند که نباید فتح‌های بزرگ مثل خرمشهر را از یاد ببریم زیرا معجزه‌ای بود که جز با مدد الهی محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه بیانات امام (ره) در مورد فتح خرمشهر نباید به فراموشی سپرده شود ادامه داد: دشمنان ما امروز در تلاشند تا وقایع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و حتی فتح‌های بزرگ نظیر خرمشهر را تحریف کنند بنابراین لازم است این رخدادهای عظیم و مقاومت تحسین برانگیز مردم و رزمندگان به همگان یادآوری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بیان کرد: همانطور که امام (ره) نیز فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد و نباید فراموش کنیم که قدرت و عظمت خدا در همه زمینه‌ها، همواره پشتوانه انقلاب بوده و مبادا که مغرور شویم و همه چیز را به خود نسبت دهیم.

ناصری بیان کرد: مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند اما تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت و اگر حضور مردم در صحنه نبود، هر یک از توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی ما می‌توانست به اصول انقلاب ضربه‌های جدی بزند و کشور را از پا در بیاورد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: دشمن از آزار و اذیت خود برای خدشه‌دار کردن اصول و ارزش‌های انقلاب دست بر نمی‌دارد اما باید به آنها بفهمانیم که ملت ایران یکپارچگی دارند و مردم و گروه‌های مختلف باید این وحدت را حفظ کنند.

ناصری بیان کرد: باید دستاوردها و خدمات انقلاب را برای مردم بازگو کنیم و به جای تبلیغات انتخاباتی، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را در این ایام برای مردم بگوییم تا دشمن به بهانه گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم، از نابسامانی اقتصادی فعلی به نفع خود بهره‌برداری نکند.

امام جمعه یزد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد امام (ره) اظهار کرد: امام راحل آنقدر قوی بود و آنقدر برای خدا کار می‌کرد که در هیچ زمینه‌ای هرگز مایوس و مغرور نشد، او زمانی که در مبارزات انقلاب و در دوران تبعید تنها بود، هرگز مایوس نشد و به خدا امید داشت و زمانی هم که تمام ملت ایران بلکه ملت‌های مسلمان جهان پشت سر او بودند و از او حمایت کردند هرگز مغرور نشد.

ناصری با اشاره به فضای انتخابات و شرایط تشخیص افراد اصلح عنوان کرد: به فرموده امام و رهبری، مردم هرگاه دیدند کسی از دل دادن به بیگانه و رها کردن ایمان حرف می‌زند بدانید که از زبان دشمن سخن می‌گوید و این شاخص همه جا باید مدنظر باشد.

در این مراسم از جانبازان و رزمندگان حاضر در فتح خرمشهر تجلیل شد.

آزادسازی خرمشهر یکی از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال از سوی نیروهای ارتش بعثی عراق در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با تلاش نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.                

آزادی این شهر مقاوم و قهرمان به تدریج مقدمه به زانو درآمدن نیروهای بعثی شد و با قبول آتش بس به مزرهای بین المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت و آن را باید یک روز تاریخی، ماندگار و نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ذکر کرد  .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha