۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبر: 85122566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: دولت با جدیت برای مهار تورم اقدام کند

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه انتظار از دولت این است که با جدیت برای مهار تورم اقدام کند، گفت: دولت برای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه مهار تورم از کارشناسان مختلف، افراد زبده و نخبگان برای رفع مشکلات بهره بگیرد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر یزد گفت: اینکه تورم از ناترازی‌های بانک مرکزی و بودجه نشات می گیرد باید سریعتر بررسی و این مسئله حل شود.

وی خودکفایی در تولید برخی از کالاها را از دیگر راه‌های مهار تورم بیان و اظهار کرد: اگر در مسئله خوارک دام کشور خودکفا شود قطعا از افزایش قیمت گوشت، لبنیات و بسیاری از دیگر از مواد غذایی جلوگیری می شود، اکنون نهاده های دامی عمدتا از خارج کشور وارد شده و با سود بالا به دامداران فروخته می شود که این مسئله از عوامل بروز تورم است.

ناصری تصریح کرد: دولت باید بر قیمت کالاها نظارت دقیق داشته باشد و جلوی اقدامات خودسرانه برخی از افراد که به دنبال سود بیشتر هستند، را بگیرد.

امام جمعه یزد در ادامه در خصوص سالروز آزادی خرمشهر گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از رویدادهای مهم تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران است که با مدد الهی و صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به وقوع پیوست و عظمت آن برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ما به یادگار خواهد ماند.

وی اضافه کرد: رزمندگان اسلام با برنامه ریزی و توکل بر خداوند توانستند که بر دشمنان پیروز شوند بنابراین باید فتح خرمشهر را برای نسل های امروز بازگو شود تا ارزش های جامعه به نسل جوان از این طریق منتقل شود.

ناصری در خصوص دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفیران با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: یک سفیر در هر کشوری باید عالم و آگاه باشد و باید در جریان سیاست ها ، مسائل انقلاب و جریانات مختلف دنیا قرار گیرد، آنها را تحلیل کند تا قدرت تشخیص در لایه های پنهان در تصمیمات و اقدامات را داشته باشد.

وی ادامه داد: سفیران باید نسبت به معرفی انقلاب اسلامی ، فرهنگ مردم ایران و تعلق خاطر آنها به انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر تلاش کنند که احساس می شود که سفیران در این زمینه در کشورهایی اروپا کم کاری کردند .

امام جمعه یزد ضمن قدردانی از تصمیمات دولت برای استان یزد، به استاندار و همه مسوولان استان پیگیری مسئله تامین آب را یادآور شد و افزود: در این زمینه باید با جدیت بیشتر تلاش کرد تا مسئله آب که حیات استان به آن وابسته است، زودتر رفع شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد: برای برنامه های اوقات فراغت خروجی سازنده و بالنده تعریف شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در خطبه های این هفته گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان باید در سه زمینه تفریحی، آموزشی و مهارتی برای این قشرها برنامه پیش بینی و ضرورت دارد برای این سه بخش خروجی سازنده و بالنده تعریف شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدکاظم مدرسی ادامه داد: از سوی دیگر هزینه‌های کلاس‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها بسیار زیاد است که مدیریت این موضوع هم راهکار دارد و صنایع مادر می‌توانند بخشی از آن را متقبل شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه نیروهای خود را حمایت و پشتیبانی کنند و مساجد، سپاه و بسیج نیز در این صحنه حضور پیدا کنند.

مدرسی ادامه داد: اقدامات انجام شده برای آب استان باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد زیرا اکنون ماجرای آب یزد در هاله‌ای از ابهام و سکوت قرار دارد.

وی گفت: نمایندگان مردم در مجلس و مدیران اجرایی و دستگاه‌های ذیربط به شکل مشخص به این موضوع ورود کنند و مردم را در جریان اقداماتی که تاکنون برای تامین آب انجام شده یا در دست انجام است، قرار دهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به هفتم خردادماه سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹، افزود: به این مناسبت هر سال نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب دیدار دارند و تاکنون نکته‌های قابل توجهی در این دیدارها مطرح شده و ایشان همواره بر اینکه قانون باید شفاف و صریح، کاربردی و همه‌جانبه‌نگر و قاطع باشد، تاکید دارند.

امام جمعه ابرکوه: رشادت های رزمندگان اسلام برای نسل امروز و آینده درس آموز است

امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: اگر چه از رشادت و فداکاری های جوانان و شهدای فاتح خرمشّهر در عملیّات بیت المقدس چهل سال گذشته است اما سلحشوری و جوانمردی فاتحان خرمشهر همچنان برای همه نسل‌ها و در همه عصر ها درس‌آموز است.

حجت السلام سیدابراهیم حسینی افزود: جوانان غیوری که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و دست دشمن را در تعدّی به نظام و انقلاب، قطع کردند.

وی در ادامه در خصوص دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت: ایشان از نمایندگان خواستند که لوایح و طرح‌های مربوط به شعار سال در مهار تورّم و رشد تولیّد را نیمه کار نگذارند و برای سرانجام بخشیدن به آن تلاش کنند .

حسینی اظهار کرد: نمایندگان اگر وظیفه شناس باشند نیاز به تذکّر رهبری نیست و باید خودشان مشتاقانه پیگیر مطالبات باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha