۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84341601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روند افزایشی شیوع کرونا در گناباد و بجستان نگران کننده است

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نسبت به آنچه که روند افزایشی شمار موارد ابتلا و بستری با تست مثبت کرونا در مناطق تابعه این دانشگاه شامل شهرستان‌های گناباد و بجستان خواند، ابراز نگرانی کرد.

دکتر جواد باذلی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گناباد افزود: موارد ابتلا و بستری کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان تا ۳۱ اردیبهشت ماه روند کاهشی داشت اما از ابتدای خردادماه این وضعیت تغیر کرده و شمار مبتلایان در حال افزایش است به گونه ای که در ۲ روز گذشته تعداد موارد بستری از ۱۱ مورد به ۲۲ نفر افزایش یافته و این زنگ خطری را برای ما به صدا درآورده است.

وی ادامه داد: تعداد موارد بستری با تست مثبت کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در این خطه از سه هزار و ۵۸۸ مورد اکنون به سه هزار  و ۶۵۹ نفر افزایش یافته و شمار بیماران سرپایی هم در این مدت ۲۸۸ تن افزایش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: همچنین مجموع آزمایشهای کرونا (تست PCR) در شهرستان های گناباد و بجستان با افزایش ۶۶۳ موردی به ۱۷ هزار و ۶۶۳ مورد رسیده است.

وی گفت: با استمرار این روند، وضعیت گناباد از نظر شیوع ویروس کرونا در چند روز آینده دوباره قرمز شده و بجستان نارنجی خواهد ماند، مگر آنکه با اهتمام بیشتر مردم و توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی، بتوان جلو شیوع و سرایت بیشتر این بیماری را گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم عادی انگاری شرایط، بی توجهی به رعایت پروتکلهای بهداشتی و فقدان احساس مسوولیت لازم در مسائل پیشگیرانه را عامل مهمی در افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان دانست و گفت: برخی اشخاص به خصوص افراد مسن، به دنبال تزریق واکسن با فرض اشتباه که برابر این بیماری مصون شده اند، پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند.

دکتر جواد صادقی نسب گفت: این در حالی است که استفاده از واکسن به طور کامل انسان را در برابر بیماری کووید ۱۹ مصون نمی کند و تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور از این واسکن استفاده نکنند، نمی توان امیدی به کاهش شیوع این بیماری داشت و همواره باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرد.

وی گفت: تزریق واکسن کرونا افراد برای مسن در گناباد و بجستان از یک ماه گذشته آغاز شده و تاکنون ۶۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال این شهرستانها واکسینه شده اند و هم اکنون تزریق واکسن برای افراد ۶۵ تا ۷۵ سال و افراد باقی مانده بالای ۸۰ سال در حال انجام است.

هم اکنون ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۳۰۰ نفر بر اثر این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان جان خود را از دست داده‌اند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha