۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84342332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر کوتاه از اداره کل زندان‌های کردستان

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
کد خبر: 84342332
۲ خبر کوتاه از اداره کل زندان‌های کردستان

سنندج - ایرنا - آزادی ۱۹ زندانی مجمتع کار درمانی و حرفه آموزی کامیاران و بازدید مدیرکل زندان‌های کردستان از ۱۰ کارگاه اشتغال پروژه رای باز سنندج، ۲ خبر کوتاه از اداره کل زندان‌های استان است.

به گزارش ایرنا، رئیس مجتمع کار درمانی و حرفه آموزی کامیاران روز سه شنبه اظهار داشت: با اجرای طرح پایش پرونده‌های قضایی زندانیان کامیاران، ۱۹ زندانی با توجه به داشتن شرایط قانونی با اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد شدند.

محمد سعیدی‌نیا افزود: اجرای طرح پایش زندانیان و اعطای تاسیسات قضایی به مددجویان گام بسیار مهمی در راستای کاهش آسیب و جمعیت کیفری زندانیان است.

وی با قدردانی از همراهی مستمر مجموعه قضایی دادگستری مریوان، گفت: توجه ویژه مسوولان قضایی به زندان و همراهی همیشگی ایشان با این مجموعه زمینه ساز تحقق اهداف ارزشمند حمایتی زندانیان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده مددجویان است.

بازدید مدیرکل زندان‌های کردستان از ۱۰ کارگاه اشتغال رای باز

مدیرکل زندان‌های کردستان در بازدید از مجموعه اشتغال زندانیان رای باز عنوان کرد: توسعه اشتغال زندانیان، افزایش تولیدات گلخانه‌ای و کارگاهی با ارتقاء سطح مهارت‌های زندگی زندانیان از مهمترین برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی کردن زندانیان است.

مراد فتحی با تاکید بر ارتقاء سطح کیفی تولیدات اظهار داشت: توجه ویژه رییس سازمان زندان‌های کشور به افزایش اشتغال ۸۰ درصدی در سال جاری نشان از اهمیت این موضوع در اولویت‌های سازمانی و بازسازی و بازپروری مددجویان دارد.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی با توسعه کارگاه‌های تولیدی با هدف اشتغالزایی در این مجموعه هم زمینه ساز بازاجتماعی کردن زندانیان را فراهم می‌کند و هم اهداف عالیه سازمان مبنی بر توسعه و گسترش اشتغال زایی را تحقق می‌بخشد.

مدیر کل زندان‌های کردستان با بیان این مطلب که تولیدات گلخانه‌ای در این مرکز باید افزایش یابد، تاکید کرد: زندان باز، فرصتی مغتنم برای اشتغال زایی زندانیان، کارآفرینی و بکارگیری توان بالقوه مددجویان و توسعه فضایی تولیدی و آموزشی است.

وی یادآور شد: ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان رای باز با استفاده از ظرفیت‌های موجود و واگذاری کارگاه‌های تولیدی به مددجویان به منظور ترغیب و توسعه تولیدات و درآمدزایی بیشتر برای مددجویان گام ارزشمندی در تحقق بازسازی شخصیت به خطا رفته مددجویان و همچنین حمایت از خانواده‌های آنها است. 

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha