دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در آراللو اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان‌ ، روستاییان و عشایر روستای آراللوی از توابع بخش هیر شهرستان اردبیل روز چهارشنبه با حضور معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، علی اخوان بهبهانی معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در این آیین گفت: بیمه اجتماعی روستاییان به عنوان یک پشتوانه برای جامعه هدف و گامی در جهت عدالت و رفع نابرابری‌های اجتماعی است.

وی  افزود: اساس تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمتکش است.

اخوان بهبهانی با اشاره به تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از سال ۸۴ اظهارکرد: بیمه اجتماعی روستاییان با هدف عبور از کمک های حمایتی به خدمات بیمه‌ای برای حفظ عزت خانواده ها و تامین معیشت آنها تشکیل شده تا افراد دیگر نیاز به اثبات فقر خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: صندوق با کمک ۲ برابری توسط دولت موجب شده تا قشر کم‌درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایایی بازنشستگی برخوردار شده و از لحاظ اقتصادی احساس آرامش داشته باشند.

رضا عبداللهی ، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل هم در این آیین گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها این صندوق در ماموریتی حساس و خطیر تلاش می‌کند تا حامی تولیدکنندگان و جامعه مولد عشایری و روستایی باشد تا از این بخش حمایت‌های لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: صندوق در حال حاضر در مناطق روستایی و عشایری و در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به جامعه فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه‌های دیگر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند که در سال ۱۴۰۰ نیز حمایت از این کانون‌های تولید و تلاش همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل این حمایت‌ها را در راستای جبهه اقتصاد مقاومتی و تولید موثر اعلام کرد و گفت: نهضت توسعه بیمه‌ای در این مناطق ادامه داده خواهد شد.

عبداللهی افزود: در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است، میزهای خدمت در مناطق روستایی و عشایری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه‌اندازی خواهد شد تا هموطنان ساکن در این مناطق از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

او گفت: در حمایت از بخش تولید امسال طرح توسعه بیمه روستایی و عشایری ادامه خواهد داشت و امیدواریم اهداف مورد نظر را در سال ۱۴۰۰ محقق کنیم.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر تعریف شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و ۳۶ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واجد شرایط پوشش بیمه‌ای هستند.

در حال حاضر ۶۵ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده می‌کنند که ضریب پوشش بیمه‌ای در استان ۳۳ درصد و در کشور کمتر از ۲۲ درصد است.

استان اردبیل به طور متوسط ۱۱ درصد بیشتر از ضریب کشوری پوشش بیمه‌ای خود را انجام داده و ۱۲۰ هزار نفر در این استان هنوز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha