۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۱
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84343177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین کافه سینما روباز کشور در شهرکرد گشایش یافت

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۱
کد خبر: 84343177
دومین کافه سینما روباز کشور در شهرکرد گشایش یافت

شهرکرد- ایرنا - نخستین پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری و دومین کافه سینما روباز کشور عصر روز سه‌شنبه با حضور رییس حوزه هنری کشور و جمعی از مسوولان استانی در شهرکرد گشایش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در آیین گشایش این پردیس سینمایی گفت: با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تاخیر در بازسازی سینما بهمن شهرکرد و تبدیل آن به پردیس سینمایی شد اما با تلاش مجموعه مدیریتی استان و همکاری مسوولان کشوری در این زمینه این پردیس  با چهار سالن مسقف و یک سالن روباز پذیرای علاقه‌مندان به هنر سینما است.

مجید نظری نبود سالن سینما در دیگر شهرستان‌های استان را به عنوان یکی از نقایص زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: زیرساخت‌های هنری و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری متناسب با جمعیت و نیازهای آن نیست و لازم است اختصاص اعتبارات عمرانی این حوزه با نگاه ویژه‌تری دنبال شود.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای ایجاد نخستین پردیس سینمایی استان هزینه شده است، گفت: ظرفیت یکی از چهار سالن‌ این پردیس ۲۲۰ نفر و سه سالن حدود ۶۰ نفر است و سالن روباز دارای ظرفیت متغیر برحسب تعداد صندلی‌ها است.

حجت‌الله شیروانی افزود:با توجه به اینکه ساختمان حوزه هنری استان امکانات محدودی دارد سعی خواهد شد با هماهنگی و با در نظر گرفتن اولویت فعالیت‌های سینمای در پردیس بهمن، شرایط برای راه‌اندازی کانون فرهنگی و هنری نیز در این مجموعه فراهم شود.

وی یادآور شد:  هنرمندان چهارمحال و بختیاری در حوزه سینما توانایی‌های بسیاری دارند و امید می‌رود در آینده با راه‌اندازی حداقل یک سالن سینما در مراکز شهرستان‌ها علاوه بر مهیا شدن شرایط برای نمایش فیلم و افزایش رویدادهای هنری، استعدادها و ظرفیت‌های استان نیز دیده شوند.

به گزارش ایرنا، در آیین گشایش نخستین پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری از مجید شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از به پاس زحمات کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا و جمعی دیگر از هنرمندان و فیلم‌سازان تقدیر شد.

در حال حاضر فیلم‌های پردیس سینمایی بهمن شهرکرد همزمان با سطح کشور در چهار سانس و در چهار سالن اکران می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha