۳ خبر زیست محیطی از اشنویه

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۱
کد خبر: 84346122
۳ خبر زیست محیطی از اشنویه

مهاباد- ایرنا- دستگیری شکارچیان متخلف ، شروع فعالیت‌های پویش تفرجگاه‌های بدون زباله و جلوگیری از زنده‌گیری کبک در ارتفاعات اشنویه، از جمله خبرهای زیست محیطی این شهرستان است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان چهار نفر شکارچی غیربومی را در ارتفاعات منطقه "میرحسن" شناسایی و قبل از اقدام به شکار دستگیر کردند.

کریم خضری افزود: در این ماموریت از متخلفین یک قبضه اسلحه، یک عدد فشنگدان به همراه ۱۰ حلقه دام زنده‌گیری کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

شروع فعالیت‌های پویش تفرجگاه‌های بدون زباله دراشنویه 

خضری ادامه داد: فعالیت پویش "تفرجگاه‌های بدون زباله" با همراهی تعدادی از شهروندان و انجمن محیط زیست "ژینکو" در تفرجگاه "قلاتوک" این شهرستان آغاز و این تفرجگاه از وجود زباله پاکسازی شد.

وی گفت: این پویش زیست محیطی که در راستای تشویق حس مسولیت همگانی و تثبیت اخلاق محیط زیستی در بین مردم این شهرستان شروع شده‌ که با استقبال خانواده‌ها به خصوص کودکان و نوجوانان همراه شده است

وی افزود: پویش تفرجگاه‌های بدون زباله با همراهی مردم و استقبال گسترده همراه است و  این حرکت جمعی تداوم دارد.

جلوگیری از زنده‌گیری کبک در ارتفاعات اشنویه

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: بر اساس گزارشات مردمی مبنی بر حضور یک شکارچی زنده‌گیر کبک در ارتفاعات "پادار"موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

خضری گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با حضور در منطقه مورد نظر، شکارچی متخلف را شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: از این متخلف تعداد ۲ عدد قفس و تعدادی ادوات زنده‌گیری کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: ارتفاعات "پادار" و "دره‌سور" در ضلع غربی روستای "گندویلا" واقع شده و از غنای زیست محیطی مناسب برخوردار است.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha