سازمان بسیج مستضعفین ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را در برنامه دارد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال برنامه ما ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید است که بیشتر آنها در مناطق روستایی و قطب‌های زنجیره تولید خواهد بود و اشتغال مولد است.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در شهرستان زیرکوه افزود: یکی از اولویت‌های بسیج در رفع محرومیت حل مشکلات آب برای استان خراسان جنوبی است.

وی بیان کرد: پروژه آبرسانی از دریای عمان و خلیج فارس در دست اجراست و آب‌های ژرف عملیاتی شده که این پروژه‌های تعریف شده باید در دولت آینده اجرایی شود.  

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: محرومیت‌زدایی از مناطق محروم ضروری است و معنا ندارد برخورداری‌ها در کشور ما آنچنان متفاوت باشد که قشری به همه امکانات دسترسی داشته و عده‌ای در محرومیت زندگی کنند.

وی افزود: اگر ریل‌گذاری اقتصادی و توزیع ثروت غلط باشد، نتیجه آن محرومیت زیاد برخی از مناطق خواهد بود و باید برنامه جامع محرومیت‌زدایی در کشور به صحنه اجرا درآید.

سردار سلیمانی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات زیرساختی زیادی را در بیش از چهار دهه انجام داده اما در حال حاضر هنوز شاهد هستیم که محرومیت در برخی مناطق به ویژه خراسان جنوبی و استان‌های دیگر برطرف نشده است.

وی گفت: مسوولان نظام به دنبال این هستند که در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت محرومیت را از تمامی مناطق محروم ریشه‌کن کنند و باید برای مناطق محروم برنامه محرومیت‌زدایی میان‌مدت تهیه شود چون بنا است بسیج مستضعفین و سپاه میدان‌دار این حرکت در سطح کشور باشد و دستگاه‌های اجرایی به عنوان مسوول راهبردها مشخص شدند تا برنامه‌های میدانی، منطقه‌ای و استانی تهیه شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: پیشنهاد ما این است که سپاه، دستگاه‌های اجرایی و استانداری با استفاده از ظرفیت نخبگان استان و هیات‌های اندیشه‌ورزی که در بسیج هستند، یک برنامه تفصیلی مناسب را برای محرومیت‌زدایی هر شهرستان تدوین کنند.

وی گفت: در پایش محرومیت‌ها، اولویت‌بندی انجام شود و برای هر کدام برنامه مشخصی تدوین تا با کمک مردم برنامه‌ها عملیاتی شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه حجم برنامه‌های محرومیت‌زدایی که انجام می‌دهیم قطعا خیلی وسیع است اضافه کرد: تجربه محرومیت‌زدایی داریم و با استفاده از ظرفیت‌ها و با کار جهادی و کاهش هزینه‌ها می‌توان کارها را انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ موجب افزایش اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: باید در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم و دولت با رای بالا می‌تواند در سطح بین‌المللی و تصمیم‌های داخلی دخیل باشد و ظرفیت‌ها را به گردش درآورد.

وی حضور در انتخابات را یک تکلیف شرعی دانست و افزود: وقتی مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم در مقابل دنیا مستحکم‌تر خواهیم شد و ثابت خواهیم کرد که ملت ایران پشتیبان انقلاب و نظام خود هستند.

سردار سلیمانی با اشاره به انتخابات سال جاری و توطئه‌های دشمنان درخصوص کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: دشمن از ماه‌های گذشته به دنبال مایوس کردن مردم است چرا که در خارج از مرزهای اسلامی با شکست‌های فاحش روبه‌رو شده است.

وی عنوان کرد: ملت ایران پرچمدار انقلاب اسلامی در جهان به رهبری ولی فقیه است و دشمن به دنبال مایوس کردن مردم است و برای القای این ناامیدی می‌گوید که شما نمی‌توانید مشکلات خود را حل کنید.  

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته در همه عرصه‌ها بی‌نظیر بوده است گفت: درست است الان مشکلات اقتصادی زیادی داریم و کسی نمی‌تواند منکر مشکلات معیشتی در خانواده‌ها باشد اما می‌توانیم یک جبهه شویم و ما ملت برای حل مشکلات اقتصادی کشور نهضتی را برپا کنیم.

وی تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم نقش‌آفرینی کنند و دستگاه‌های خدمتگزار و اجرایی، مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، نهادهای حکومتی و حمایتی همه وظیفه پشتیبانی داشته باشند.

سردار سلیمانی افزود: باید از مردم حمایت و اقتصاد خودمان را تقویت کنیم و به درجه بالایی از تاب‌آوری برسیم که تحریم‌ها و فشار حداکثری دشمن را شکست دهیم.

وی گفت: سال گذشته اقتصاد کشور تقریبا بدون نفت اداره شد اما این تمام راه نیست و باید مسیر را ادامه دهیم و اقتصادمان را اقتصاد مقاومتی و مردم‌سالار کنیم.  

۷۳ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی همچنین ۲۸۵ کارگاه کمک اشتغال خرد خانگی امروز با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و رییس سازمان بسیج سازندگی در شهرستان مرزی زیرکوه افتتاح شد.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح‌ها که فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم حضور داشتند، گفت: این تعداد طرح با اعتبار  ۱۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که سهم بسیج سازندگی ۴۵ میلیارد ریال است.

مهدی هنری افزود: از مجموع این طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، ۴۲ طرح در حوزه آب کشاورزی، چهار طرح فرستنده دیجیتال، چهار طرح آب شرب روستایی، ۱۲ طرح بهسازی و مرمت منزل محرومان، ۲ طرح فرهنگی و ورزشی، یک طرح کارگاه تجمیعی اشتغال، ۶ عدد تانکر ثابت آب عشایر و ۲ طرح آبشخور دام است.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۸۵ طرح کمک اشتغال خُرد خانگی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۳۴ مورد تفاهم‌نامه با کمیته امداد، ۱۲۶ کارگاه از محل تسهیلات بانکی و ۱۲۵ طرح از محل اعتبارات صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج اجرایی شده است.

نماینده بنیاد فرهنگی و خیریه ابراهیمی در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی هم گفت: فعالیت این خیریه به صورت کشوری در حوزه‌های مسکن، معیشتی، مدرسه‌سازی و آبرسانی است.

محمدرضا قربانی جامی عنوان کرد: از نیمه سال گذشته کار آبرسانی به ۴۰۰ روستا در سراسر کشور با همکاری این خیریه آغاز شد که تاکنون بخش زیادی از آن به بهره‌برداری رسیده است.‌

وی گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد روستا به هزار و ۴۰۰ مورد افزایش یابد و در خراسان جنوبی هشت پروژه آبرسانی با اعتبار سه میلیارد تومان در دست اجرا داریم که آبرسانی به روستای گزخت زیرکوه اولین پروژه‌ای است که به بهره‌برداری رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زیرکوه هم گفت: در شهرستان زیرکوه ۴۶ صندوق قرض‌الحسنه مردمی با بیش از ۲ هزار عضو و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه راه‌اندازی شده است.

سرهنگ محسن کاری افزود: بسیج سازندگی به عنوان معین توسعه و پیشرفت شهرستان زیرکوه در نظر گرفته شده که در این راستا ۹۳ پروژه تعریف شد و تاکنون ۶۰ پروژه به پایان رسیده است.

وی عنوان کرد: مجموع اعتباری که برای اجرای این تعداد پروژه در نظر گرفته شده ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم بسیج سازندگی و سپاه بوده است.

فرمانده سپاه شهرستان زیرکوه گفت: مهمترین دغدغه مردم این شهرستان آب و تامین علوفه برای دام است و در شهرستان زیرکوه هدررفت روان آب داریم که می‌توان در این شرایط خشکسالی از آن استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک شهرستان زیرکوه از جمله زرشک و زعفران افزود: روستای افین زیرکوه قطب تولید زرشک استان و کشور است اما کشاورزان در زمینه فروش و قیمت پایین زرشک با مشکلاتی مواجه‌اند.

بازدید از نمایشگاه صندوق‌های قرص الحسنه بسیج و توانمندی‌های عشایر شهرستان زیرکوه و بازدید از گروه‌های جهادی فنی و تخصصی اصناف و اقشار از دیگر برنامه‌های سفر رییس سازمان بسیج مستضعفین به شهرستان زیرکوه بود.

سند توسعه ۱۵۷ روستای استان با همکاری بسیج سازندگی، دانشگاه بیرجند و جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در حال تدوین است که امروز در حاشیه افتتاح طرح خط انتقال آب به روستای گزخت زیرکوه، از سند توسعه این روستا نیز رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha