امام جمعه شیراز: مردم به خاطر اهداف والا در مسیر انقلاب ایستاده‌اند

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به هجمه رسانه‎‌های خارجی در آستانه انتخابات،گفت: با آب میوه و ساندیس و تی تاپ نمی‌توان ملت را ۴۲ سال در مسیر انقلاب نگه داشت و قطعا وجود اهداف و آرمان‌هایی والا در این خصوص تاثیر گذار بوده است.

به گزارش ایرنا،آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به هجوم رسانه‌های ضد انقلاب افزود: بودن مردم در مسیر انقلاب اسلامی پایمردی و مجاهدت می‌خواهد و اکنون این مسیر در حال تجدیدقوای سازمان است که چله دوم انقلاب در راستای اهداف انقلاب به نتیجه برسد که هدف نهایی نیز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه در راستای پایمردی برای انقلاب برخی نهادها مانند شورای نگهبان این روزها زیر فشارند،گفت: باید هوشیار بود که دشمن بیکار ننشسته است؛ ضمن تقدیر از زحمات شورای نگهبان باید گفت که هر اقدامی از سوی این نهاد انجام می شد باز دشمنان حرف خود را می‌زدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزایش مشارکت در انتخابات را یکی از وظایف مهم دولت دانست و گفت: مشکل اصلی کنونی کشور معیشت مردم است که با روی کار آمدن دولتی انقلابی و حزب الهی این مشکل حل خواهد شد.

آیت الله دژکام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عمده مسایل فردی،دینی و سیاسی ما باید براساس قرآن باشد،گفت: بعضی افراد در حال حاضر و در آستانه انتخابات در ستادهای نامزدهایی که احتمال پیروزی آنها را در انتخابات می‌دهند حاضر می شوند که این افراد اگر با علم انتخاب نکرده باشند ظاهربین بوده و در مسیر خداوند حرکت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه این قشر در تمدن سازی اسلامی نیز نمی‌توانند نقشی ایفا کنند تاکید کرد: مسیری که در انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ایجاد شده مسیر درستی است و هرگز نباید در این مسیر تردید کرد.

وی اظهار داشت: نظامی که به برکت خون شهدا ایجاد شده حفظ خواهد شد،هرگز نباید  در برخی مسائل تردید شود زیرا حکم خدا است و نباید در این مسیر تردید کرد.

آیت الله دژکام عنوان کرد: ملت ایران در ۲۸ خردادماه و انتخابات پیش رو نشان خواهد داد که پای حرف خود محکم ایستاده و این مسیر را پرتوان ادامه خواهند داد.

وی در ادامه بیان کرد: برای رسیدن این مسیر به نتیجه نهایی باید مجاهدت و تلاش کرد و مجاهدت قهرمانانه در وسط میدان باید باشد که این جهاد برای خدا است که هرکس هر کاری در این نظام انجام می دهد باید برای رضای خداوند باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد:  کسانی که مومن به انقلاب اسلامی هستند نباید شک کنند که مسیری که در حال پیمایش است درست نیست.

وی اظهار داشت: تمام تلاش رسانه‎‌های غربی و آمریکایی شک انداختن در دل مردم در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ است که آحاد مردم باید به آن بی توجه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که باید برای اجرای عدالت بیش از این تلاش کرد که لازمه آن تقوا و وجود عالمان آگاه به مقتضای حکم خدا است.

وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در نظام اسلامی باید نسلی عالم پرورش داده شود که کار اصلی حوزه علمیه این است که کسانی را تربیت کنند که پس از تحصیل احکام الهی را بشناسند و در صدد اجرای آن تلاش کنند و این وظیفه اصلی حوزه علمیه است.

وی با اشاره به ایام ثبت نام حوزه های علمیه نیز گفت: جوانان مستعد باید برای ورود به حوزه ثبت نام کنند،بسیاری ممکن است وارد حوزه‌های علمیه شوند اما مجتهد نخواهند شد و باید افراد با استعدادی متوسط و رو به بالا وارد حوزه شوند چون برای عدالت اسلامی به این افراد عالم نیاز است.

آیت الله دژکام در ادامه گفت: دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب هر ساعت برای این کشور خط و نشان کشیده اند و در هر صحنه انقلاب در حال خالی کردن دل مومنان بوده‌اند.

وی حرف‌های دشمنان ایران را تکراری دانست و گفت: پیش از برگزاری هر انتخاباتی این گروه می‌گویند که مردم خسته شده و پای صندوق رای نمی آیند ،شاید مردم از بی‌عدالتی و یکسری رفتارها خسته شده باشند اما این بدان معنا نیست که اصل حرکت انقلاب را بی ارزش بدانند زیرا مردم برای خون شهدا احترام قائل بوده و هستند و پای صندوق رای نیز حاضر می‌شوند.

نمایندگان درگیر آسیب‌های کرسی مجلس نشوند

وی در بخش دیگر سخنان خود به روز هفتم خرداد که بنام قانون و مجلس شورای اسلامی نام گذاری شده اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب شب گذشته سخنرانی مهمی خطاب به نمایندگان داشتند که دلسوزان نظام باید همواره مضامین این سخنرانی را تکرار و نمایندگان نیز چارچوب هایی که رهبری فرمودند را به خوبی اجرایی کنند.

امام جمعه شیراز به ۲ سرفصل مهم در سخنرانی رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری گفتند در انتخابات پیش رو نباید مسایل فرعی را به موضوعات اصلی اولویت داد زیرا مشکل کنونی و اصلی کشور بیکاری جوانان است و نباید مسایلی مانند فضای مجازی بر این موضوع اولویت داده شود.

وی اضافه کرد: با اتکا بر توان داخلی باید مشکل بیکاری جوانان را حل کرد و باید دقت شود که رویکرد دولتی که انتخاب می شود اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان تاکید کرد: رهبری در سخنرانی شب گذشته فرمودند که بر کرسی مجلس نشستن ممکن است آسیب‌هایی نیز داشته باشد که نمایندگان کنونی باید مراقبت کنند که گرفتار این آسیب‌ها و درگیر مسایل حاشیه‌ای نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha