۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84347337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان منتشر شد

سنندج - ایرنا - فراخوان نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان با تمرکز بر شعار سال(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) منتشر شد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اداره کل با حمایت و همکاری خانه مطبوعات و رسانه های استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان و صدا وسیمای مرکز استان، نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه را برگزار می‌کند.

پیمان فتاحی افزود: این جشنواره با هدف اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیای توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و رشد و تعالی سواد رسانه‌های استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار می‌شود.

وی از روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مجاز و دوستداران طبیعت دعوت کرد تا آثار خود را براساس محورها و بخش‌های اعلام شده به دبیر خانه ارسال کنند.

دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان گفت: برای این جشنواره، هر سه بخش شعار سال ۱۴۰۰ اعم از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۱۴ اقدام محوری در قالب طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ در نظر گرفته شده است ‏که نتیجه آن، تقویت حفاظت، احیا و بهره‌برداری اصولی منابع‌طبیعی کشور خواهد بود.‏

فتاحی اضافه کرد: تولید نهال و بذر استاندارد جنگلی، توسعه زراعت چوب، غنی سازی و توسعه گیاهان دارویی، مرتعداری تلفیقی، جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه فعالیت‌های ‏آبخیزداری و آبخوانداری از فعالیت‌های محوری این سازمان اقدامات چهارده‌گانه سال ۱۴۰۰ در بخش تولید خواهد بود.‏

وی اظهار داشت: برای بخش پشتیبانی ها به کارگیری فناوری‌های نوین، استانداردسازی و ارتقای ضریب حفاظتی، تکمیل شناسایی و تعیین حدود و آگهی و تهیه اجرای طرح حفاظتی ذخیره‌گاه‌های مرتعی و جنگلی استان و مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی توسعه اقدامات حقوقی و قضایی برنامه ریزی شده است.

دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان گفت: تقویت شبکه‌های پیش آگاهی و مراقبت جلب مشارکت و بهره‌برداران و تشکل‌های مردم‌نهاد و تامین تجهیزات و به کارگیری فناوری‌های نوین در امر پیشگیری اطفای حریق نیز در بخش پشیبانی ها ابلاغ شده است.

فتاحی افزود: همچنین آگاهی‌بخشی، اطلاع رسانی، انجام اقدامات فرهنگی؛ تاسیس و توسعه صندوق های منابع طبیعی، آموزش و تقویت و ساماندهی تعاونی‌ها و تشکل‌های منابع طبیعی، تقویت شبکه همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای بین المللی، اصلاح ساختار سازمانی و نیروی انسانی با جذب تبدیل وضعیت ارتقای امور رفاهی، آموزش و مهارت افزایی کارکنان، تامین تجهیزات و بهسازی فضای اداری و اصلاح و تقویت ساختار سازمانی در قسمت پشتیبانی ها ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: با هدف حفاظت ‏مؤثر از اراضی منابع‌طبیعی، اتمام کاداستر اراضی ملی و تعیین تکلیف تمامی ‏پرونده‌های ماده واحده و اراضی اختلافی، توسعه دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها و دستورالعمل‌ها از اولویت‌های مهم در بخش مانع‌زدایی است.

دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان اظهار داشت: سال گذشته در اجرای طرح اقدامات جهشی موسوم به  ۹در ۹۹ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عنوان اداره برتر کشور را کسب کرد.

فتاحی اضافه کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید تا تاریخ ۱۰/۱۱/۱۴۰۰ آثار خود را در سایت pressfestival.ir و نیز به آدرس پست الکترونیک frwkurdistan1400@gmail.com  ارسال کرده و همچنین به صورت چاپ شده  و نیز مندرج در لوح فشرده از طریق پست به دبیرخانه جشنواره  ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha