به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی پست، «علیرضا زرگوش» درباره ناوگان جدید حملونقل شهری و بین شهری شرکت ملی پست، اظهار داشت: در سراسر جهان، رویکرد پست از ارسال نامه به سمت ارسال بسته و امانات تغییر پیدا کرده است و کرونا شرایط را تغییر داد به نحوی که حجم محصولات پستی به شدت افزایش پیدا کرد.
علیرضا زرگوش افزود: به جهت افزایش حجم مرسولات پستی با کمبود فضای مراکز تجزیه و مبادلات در سراسر کشور مواجه شدیم که با اضافه شدن مرکز مکانیزه خلیج فارس در تهران و تعدادی از شهرها بخشی از مشکل برطرف شد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: چالش دیگری در خصوص کمبود وسیله شهری و کامیون داشتیم که اکنون با تمهیداتی که اندیشیده شده، ۳۰ درصد به ظرفیت حمل و نقل برون شهری اضافه و شرایط برای ارسال ۲۰۰ هزار تن مرسولات پستی در سال ۱۴۰۰ مهیا شد.
وی گفت: از آن جا که کار توزیع مرسولات پستی با موتورسیکلت به سختی انجام میشد، تصمیم گرفتیم سیستم حمل و نقل درون شهری پست را توسعه دهیم که به همین منظور ۴۰۰ دستگاه وانت وارد شبکه پست شد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اظهار کرد: برای افزایش سرعت ارسال مرسولات هم تلاش شد مرکز تجزیه و مبادلات مکانیزه دیگری در تهران راه اندازی شود که به همین منظور قراردادی با یکی از شرکتهای دانش بنیان برای نصب و راه اندازی سیستم دسته بندی یا سورتینگ با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان منعقد شد که تا دو ماه آینده به بهره برداری میرسد.
زرگوش با بیان اینکه برای حفظ هرچه بیشتر مرسولات پستی و جلوگیری از آسیب به آنها چهار هزار ترولی خریداری شده، تصریح کرد: برای ارتقای وضع کارکنان پست هم در ۶ ماه دوم سال گذشته افزایش حقوق صورت گرفت و اردیبهشت امسال همسان سازی حقوق نیروهای قراردادی عملیاتی شد.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی مجازی از این ناوگان گفت: با شیوع کرونا و افزایش درخواست کاربران برای استفاده از امکان پست، مشخص شد که ظرفیت شبکه پستی نیاز به ارتقا دارد و از طریق افزایش نیروی انسانی نمیتوان این مشکل را برطرف کرد. چرا که اگر نیروی انسانی را افزایش میدادیم باید تعرفههای پستی را هم اضافه میکردیم؛ چرا که هزینههای شرکت ملی پست اضافه میشد و به جز افزایش تعرفه، باید این اتفاق را جبران میکردیم. اما چون این کار مقرون به صرفه نبود و رشد برخی از کسبوکارهای دیجیتال را با مشکل مواجه میکرد، تصمیم به راهحل دیگری گرفتیم.
وی افزود: برای مدیریت هزینهها هوشمندسازی راهاندازی مراکز تجزیه مبادله در ۵ مرکز استان و ۲ مرکز تهران را در دستور کار قرار دادیم. مرکز خلیج فارس در تهران اولین مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند کشور بود که وارد مدار شد و پس از آن اصفهان با ظرفیت دو برابری افتتاح شد بدون اینکه نیروی انسانی به آن اضافه شود. با تلاشی که صورت گرفته ۴۰ کامیون به شبکه هسته پستی کشور که مرکز تبادل بین استان کشور است همراه با ۲۰ مسیر جدید و مستقیم ایجاد شد که ۳۰ درصد ظرفیت مبادلات را افزایش داده است.
جهرمی تاکید کرد: اکنون ۴۰۰ دستگاه وانت اختصاصی که توسط خودروسازهای کشور تولید شده و با ظرفیتهای پست استانداردسازی و به شبکه پستی کشور اضافه شده است. ظرفیت پستی ما نیز ۱۰۰ درصد افزایش پیدا میکند که به واسطه آن زمان توزیع مراسلات و خدمات دیجیتال و کیفیت خدمات به صورت قابل قبولی بهبود پیدا خواهد کرد.
نظر شما