۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84347966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن به غزه کمک های امدادی ارسال می کند

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبر: 84347966
ژاپن به غزه کمک های امدادی ارسال می کند

تهران- ایرنا- ژاپن تصمیم گرفته است برای کمک به مردم نوار غزه که تحت تاثیر حملات شدید نیروهای اسرائیلی قرار گرفته بودند، کمک های امدادی ارائه کند.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن، دولت ژاپن از طریق سازمان های بین الملی کمکی اضطراری به ارزش حداکثر ۱۰ میلیون دلار در قالب غذا، اقلام پزشکی و کمک های دیگر به غزه ارسال خواهد کرد.

درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس، که کنترل غزه را در دست دارد، بیست و یکم مه با آتش بس پایان یافت در غزه، بسیاری از مردم بر اثر حملات هوایی اسرائیلی ها کشته یا زخمی شده بودند و بنا به گزارش ها ساکنان با کمبود غذا و دارو روبرو هستند.

موتگی توشیمیتسو وزیر خارجه ژاپن در همین ارتباط به خبرنگاران گفت که ژاپن همچنان به ارائه کمک های اضطراری به غزه و حمایت از تلاش ها برای بازسازی ادامه خواهد داد.

دولت ژاپن همچنین تصمیم گرفته است تا به هند که به دلیل همه گیری کرونا با بحران پزشکی روبرو است، کمکی به ارزش تقریبی ۱۵ میلیون دلار ارائه کند.

پس از ارسال این کمک، ژاپن در مجموع یک هزار و ۸۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه اکسیژن به این کشور فرستاده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha