شعب ویژه جرایم انتخاباتی در مازندران تشکیل شد

ساری - ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران به ملتهب کنندگان فضای انتخاباتی هشدار داد و از نامزدها ، هواداران ، ناظران و مجریان خواست تا در تمامی مراحل انتخابات، قوانین واخلاق رارعایت کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان از تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در استان خبر داد و افزود : انتخابات پیش رو از مهم ترین انتخابات تاریخ شکوهمند ایران اسلامی است.

وی گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری "رای مردم حق الناس است" و به تاسی از این تعبیر بسیارمهم، دستگاه قضایی استان درصیانت از آرای مردم و پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی قاطعانه عمل خواهد کرد.
رییس کل دادگستری مازندران ابراز امیدواری کرد که « با استفاده از تجربیات سال های گذشته، انتخابات پیش رو به بهترین شکل و درکمال سلامت وقانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس وولایتمدار استان انجام شود» .
وی افزود : دستگاه قضایی در مساله انتخابات در وهله اول رویکرد پیشگیرانه دارد وسعی برآن است با اقدامات مناسب از بروز هرگونه جرائم انتخاباتی پیشگیری شود ، اما به هردلیل درصورت بروز جرائم مختلف از سوی نامزدهای انتخاباتی ، هواداران یا ناظران و مجریان،شعب ویژه درکمترین زمان وقاطعانه ودقیق به  این پرونده ها رسیدگی خواهند کرد.
اکبری حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را درپیشگیری و رسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و گفت : رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر وجدی دستگاه های متولی در جهت جذب مشارکت حداکثری مردم ، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر وضروری است.
رئیس کل دادگستری مازندران تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی را درپیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم انتخاباتی مورد تاکید قرار داد و افزود : کسانی که درفضای مجازی و رسانه های مختلف با ایجاد فضای التهابی درکشور، بر خلاف اراده ملت که همان حضور پر شور در پای صندوق های رای می باشد عمل نمایند، با آنان برخورد قاطع و بازدارنده می شود. 
وی تاکید کرد : گزارش های تخلف افراد باید مستند و مستدل باشد تا با رسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.
اکبری همچنین با تاکید برقانونمداری و رعایت اخلاق درتمامی مراحل انتخابات ، اظهار داشت : نامزدها و هواداران آنها نباید برای اثبات خود اقدام به تخریب و توهین و بی حرمتی به دیگران کنند بلکه همه باید به رعایت قوانین انتخابات واخلاق، فضای سالم وپرشوری جهت جذب حداکثری ومشارکت بسیار مردم فراهم نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha