بوستان «حیدربابا» با صرف ۲۸۵ میلیارد ریال در تبریز احداث شد

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز گفت: بوستان محله‌ای «حیدربابا» با حدود ۱۰ هزار مترمربع مساحت و با صرف ۲۸۵ میلیارد ریال در این شهر تملک و اجرا شده است.

ایرج شهین‌باهر، روز دوشنبه در بازدید از این بوستان شهری افزود: این بوستان در راستای تداوم برنامه حفظ و تبدیل باغات قدیمی واقع در داخل شهر به بوستان و مراکز تفریحی و گردشگری و مانعی برای تغییر کاربری باغات تبریز به فضاهای مسکونی و تجاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این بوستان به عنوان چهل و پنجمین بوستان محله ای دوره فعلی مدیریت شهری در تبریز احداث شده است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پارک حیدربابا، طرح توسعه آن نیز با تملک باغات همجوار و ادغام آن با این پارک در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه اجرای این پارک نقش موثری در افزایش سرانه فضای سبز و توسعه فضاهای رفاهی و تفریحی شهروندان دارد، گفت: سلامتی، آسایش و آرامش شهروندان اولویت اول و مهمترین مساله زمان کنونی شهرهای جهان است که مورد غفلت واقع شده و حوزه‌های عمرانی بر آن ارجحیت یافته است.

شهین باهر، با بیان اینکه پارک حیدربابا در چایکنار و پشت بیمارستان استاد شهریار واقع بوده و از نیازهای اصلی منطقه یک شهرداری تبریز است، ادامه داد: تلاش مجموعه شهرداری تبریز احیای باغ شهر تاریخی تبریز است و پارک‌ های محله‌ای در مناطق مختلف شهر هم بر همین اساس احداث می‌شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha