۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84350292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادگستری خراسان شمالی خاموشی های برق را پیگیری می کند

بجنورد ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی با انتقاد از خاموشی مکرر برق گفت : قطعی های مکرر برق به بخش صنعت، اداری و مناطق مسکونی این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام اسد الله جعفری عصر روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی اظهارداشت : در شرایط فعلی نه تنها مردم و مشترکان خانگی که واحدهای تولیدی و صنعتی برزگ و کوچک این خطه شمالشرق کشور نیز به دلیل قطعی مکرر برق تحت فشار هستند.
وی اضافه کرد : دستگاه قضایی استان برای تحقق مطالبات مردم به موضع قطع مکرر برق و خسارت های ناشی از آن به مشترکان خانگی و صنعتی ورود می کند.
رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : بارها پیرامون قطعی برق در استان با مدیران مرتبط صحبت شد، ولی هنوز هیچ اقدام موثری برای کاهش قطعی مکرر برق از سوی مسوولان این بخش صورت نگرفت.
حجت الاسلام جعفری اظهارداشت : استان خراسان شمالی به عنوان یکی از استان های تولید کننده برق در سطح کشور محسوب می شود که حدود یک هزار مگاوات برق در روز تولید می کند و حدود یک چهارم از این برق تولید به مصرف مشترکان خانگی و صنعتی می رسد.
وی اضافه کرد : قطع مکرر برق مشترکان این استان که یکی از مناطق تولید کننده محسوب می شود و صرفا روزی ۳۵۰ تا ۴۰۰ مگاوات برق مصرف می کند، به نظر می رسد تا حد زیادی جفا در حق مشترکان خانگی به خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی است.
وی اضافه کرد : انتظار مردم استان خراسان شمالی به عنوان استانی با تولید روزانه یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق این است که در این منطقه که صنایع پرمصرف زیادی فعالیت دارند و میزان مصرف نیز پایین است، خاموشی کمتری داشته باشند.
 افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق  این استان در سال جاری باعث شد تا برنامه های خاموشی از اول خردادماه یکماه زودتر از سنوات گذشته برای مشترکان خانگی و صنعتی اعمال شود به طوری که طبق برنامه ریزی روزانه حداقل ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه برق این مشترکان در ساعات ۸ صبح تا ۱۹ عصر قطع می شود و احتمال می رود که در صورت افزایش مصرف زمان قطع برق تا ساعت ۲۲ تمدید شود.
هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند به طوری که   از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن حدود ۳۶۷ هزار خانوار این استان مشترک  برق هستند  که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد و از تعداد مصرف کنندگان برق در این استان  ۵۳ درصد مشترکان خانگی در استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند.
در سال گذشته شرکت توزیع برق استان بابت خاموشی های برق و خسارت به مشترکان خانگی حدود ۱۵ میلیارد ریال غرامت پرداخت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha