پیشبرد برنامه دولت آینده در گرو مشارکت حداکثری است

ساری - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علم‌وفناوری مازندران با اظهار این که شعارهای نامزدهای انتخاباتی باید بر اساس نیازهای کنونی جامعه بویژه در حوزه جوانان باشد تا باعث جلب مردم به صندوق‌های رای شود ، گفت : پیشبرد برنامه‌های رییس جمهوری آینده و مقبولیت دولت بعدی در گرو مشارکت حداکثری است.

دکتر محمدرضا امامی سرمستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا انتخابات ریاست جمهوری را ویترین یک نظام مبتنی بر جمهوری و بیانگر اوج قدرت دموکراسی در یک جامعه دانست و افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت خود تاکنون ۳۵ انتخابات برگزار کرده است که ۱۲ مورد آن انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت میانگین ۷۰ درصد بوده است که حتی در دموکراسی های غربی هم همانند ندارد.

وی ادامه داد : بر همین اساس هم است که تمامی رسانه های غربی و معاند نظام جمهوری اسلامی دست به دست هم داده اند تا در این دوره از انتخابات مردم پای صندوق های رای نیایند.

او با اشاره به اینکه چشم دنیا به انتخابات پیش رو است ، گفت : رفتار آینده کشورهای جهان به خصوص قدرت های سیاسی و اقتصادی با ایران بر اساس میزان مشارکت مردم در این انتخابات تعیین خواهد شد.

دکتر امامی با اظهار این که مشارکت پایین در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست ، گفت : میزان مشارکت مردم در انتخابات پیامدهای داخلی و خارجی زیادی دارد. از پیامدهای داخلی مشارکت پایین می توان به افزایش مشکلات اقتصادی به دلیل مقبولیت پایین دولت منتخب و کاهش حس اعتماد و مسئولیت پذیری در مسئولان اشاره کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران افزایش فشارهای تحریم و تضعیف جایگاه ملی، منطقه ای و بین المللی در فرآیندهای تصمیم گیری مهم را از پیامدهای خارجی مشارکت پایین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی شدید و کوچک شدن سفره مردم موجب دلسردی افراد جامعه شده است ، افزود : اما معتقدم که مشارکت با توجه به شرایط سخت اقتصادی و شرایط کرونایی از سطح نسبتاً خوبی برخوردار خواهد بود.

دکتر امامی مشارکت سیاسی را یکی از شاخص های حکومت های مردم سالار دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت سیاسی مردم به منزله رأی به تحقق و برپایی حکومت است.

وی افزود: مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم سبب تسهیل در اجرای برنامه های مختلف دولت منتخب بویژه در حوزه اقتصادی ، بالارفتن قدرت تصمیم گیری، افزایش روحیه کار و مسئولیت پذیری مسئولان اجرایی خواهد بود و در عرصه بین المللی نیز سبب کاهش فشار همه جانبه سیاست های غربی و تقویت جایگاه کشود در منطقه خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و فناوری بهشهر گفت : برای مشارکت حداکثری در انتخابات کاندیدها باید با توجه به واقعیات جامعه برنامه های مشخص و قابل اجرا در تبلیغات خود ارائه دهند و این برنامه های انتخاباتی با حضور کارشناسان در رسانه ها ارزیابی شود.

 وی مهم ترین خواسته مردم از دولت آینده را کنترل تورم و گرانی های لجام گسیخته عنوان کرد و افزود : کاندیدها باید با برنامه های دقیق و حساب شده در این مورد نظر مردم را برای حضور در انتخابات جذب کنند و امید از دست رفته مردم را بازگردانند.
استاد دانشگاه علم و فناوری مازندران تاکید کرد :مشارکت گسترده مردم در انتخابات زمانی می تواند به عنوان تقویت نظام به شمار آید که این مشارکت آگاهانه باشدو برای ارتقای آگاهی مردم نیز باید بسترسازی های مناسب صورت پذیردکه  این بسترها شامل استفاده از رسانه ها، فضای مجازی، دانشگاه ها و مساجد می باشد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha