۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84352528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زوج خیر کردستانی ۶۰ کودک یتیم را مورد حمایت قرار دادند

سنندج- ایرنا- معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: یک زوج ساکن روستای قروچای از توابع شهرستان دهگلان از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد،۶۰ کودک یتیم و نیازمند را مورد حمایت قرار دادند.

هیوا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از طرح‌های کمیته امداد است که برای کمک به کودکان نیازمند اجرا شده و در قالب آن خیران می‌توانند ماهیانه به کودکان یتیم و نیازمند کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار و ۳۵۱ نفر از فرزندان ایتام و پنج‌هزار و ۳۷۱ نفر از فرزندان محسنین زیرپوشش این نهاد در استان بوده و از سوی ۱۵ هزار و ۶۵۰ نفر حامی حمایت می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: از جمله این حامیان یک زوج دهگلانی هستند حامی ۶۰ کودک یتیم شده و علاوه بر واریز کمک ماهیانه به حساب آنان، در مناسبتهای مختلف همانند روز تولد این کودکان نیز کمک هایی به حساب‌شان واریز می‌کنند.

وی اظهار داشت: این زوج دهگلانی از سال‌ها قبل با طرح اکرام ایتام آشنا شده و  از زمانی که ماهیانه ۲۸۰ هزار ریال حقوق داشتند حمایت خود از کودکان یتیم را از یک کودک شروع کرده و هم‌اکنون  به ۶۰ کودک افزایش داده‌اند.

رحیمی افزود: در سال جاری بویژه در ماه مبارک رمضان پنج‌هزار و ۷۶۵ حامی جدید در استان شناسایی شده که تعداد زیادی از این افراد جذب و مابقی نیز در مرحله ارتباط‌گیری و تشکیل پرونده قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد حامیان ایتام استان غیربومی هستند، اضافه کرد: این حامیان ماهیانه به صورت میانگین مبلغی را به ریال به حساب ایتام و محسنین واریز می کنند البته برخی از حامیان  همانند این زوج دهگلانی چند یتیم را زیر پوشش حمایت مالی خود قرار داده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار خانوار درقالب ۱۵۲ هزار نفر از مردم استان کردستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha