هزینه‌های عمرانی نسبت به بودجه جاری شهرداری مراغه منطقی‌ است

مراغه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پیشرفت پروژه‌های مدیریت شهری مراغه با توجه به وضعیت بودجه‌ای کشور و استان قابل تحسین بوده و علت اصلی آن منطقی بودن هزینه‌های عمرانی نسبت به بودجه جاری شهرداری است.

جواد رحمتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرداری مراغه و در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر بودجه در بسیاری از شهرها به خصوص تبریز صرف هزینه‌های جاری شهرداری می‌شود اما خوشبختانه این نسبت در شهرداری مراغه یک سوم است.

وی بیان کرد: اکنون شاهد برنامه‌ریزی برای توسعه شهر مراغه هستیم و پروژه‌های مهمی از جمله خیابان ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و ۳۵ متری الغدیر به رسالت که موجب حل مشکلات ترافیکی شهر می‌شود، در مراحل نهایی از عملیات اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: ما شاهد انسجام مسئولان در سطح شهرستان هستیم و همین اتحاد این یکی دیگر از دلایل موفقیت در اجرای طرح‌های عمران شهری است.

هزینه‌های عمرانی نسبت به بودجه جاری شهرداری مراغه منطقی‌ است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های مسیرگشایی جدید در مراغه، ارتباطات داخل شهری و موضوعات مربوط به عدالت اجتماعی لحاظ شده و این امر موجب حس همبستگی شهری می‌شود.

وی با تاکید بر توسعه شهری مراغه به شرط حفاظت از باغ‌شهری آن، اظهار داشت: از دید شهرسازی در شهر مراغه محوری‌هایی شکل گرفته است که در آن هم شاهد گشایش ترافیکی و هم از نظر کالبدی شاهد توسعه صورت شعاعی به صورت انسجامی هستیم.

«رحمتی» همچنین پشتیبانی از طرح‌های توسعه شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بحث ماده ۵ و تامین قیر با شهرداری مراغه همکاری خواهیم داشت تا طرح‌های عمران شهری تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی خاص، شرایط جغرافیایی، قدمت و ظرفیت‌هایی چون صوفی‌چای، مراغه را به یکی از بهترین شهرستان‌های کشور تبدیل کرده و در برخی موارد حتی از مرکز استان هم قوی‌تر است.
شهرداری در کهن‌شهر مراغه طی سال ۱۳۰۷ شمسی آغاز به کار کرد و اکنون نقش محوری در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهر باستانی بر عهده دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha