۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84354264
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام(ره)، الگویی برای آزادی‌خواهان و جویندگان راه حق است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان به سالروز رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: شخصیت تاریخ ساز حضرت امام(ره) الگوی آزادی خواهان و جویندگان راه حق و عدالت شد و چراغی بر افروخت که همچنان روشنی‌بخش مسیر و آرمان‌های والای انسانی است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در پیامی ضمن تسلیت بە مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامی و اظهار داشت: فقدان شخصیت بی نظیری همچون امام راحل اگر چه دردناک و دشوار است اما اندیشه ایشان برای همیشه تاریخ زنده و هدایتگر آیندگان خواهد بود.

وی اضافه کرد: چهاردهم خردادماە هرسال در تاریخ انقلاب اسلامی، سالروز رحلت اندیشمند و پیر فرزانە و ظلم ستیز حضرت امام خمینی(رە) است کە رویدادی تلخ و ناگوار برای مردم شریف و آزاده کشورمان بە شمار می رود.
استاندار کردستان یادآور شد: مردم ایران بعد از قرن‌ها تحمل ظلم و جور طاغوتیان و بدخواهان با رهبری بی نظیر و عالمانه امام خمینی طعم استقلال و آزادی را چشیدند و برای اولین بار شاهد عزت، سربلندی و احیای اسلام ناب محمدی بودند.

مرادنیا همچنین قیام تاریخی ۱۵ خرداد را سرآغاز حرکتی نو و تحول آفرین در تاریخ ایران اسلامی دانست و افزود: این واقعه وجدان‌های آزادە را بیدار و مردم را بیش از پیش نسبت بە تغییر سرنوشت خویش هوشیار و آگاە کرد و تبدیل به نقطە عطفی مهم در شروع مبارزات استکبار ستیزانە پیر جماران و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ محسوب شد.

در پایان پیام استاندار کردستان آمده است: اینجانب سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (رە) را بە تمامی مردم متدین، آگاه و انقلابی استان کردستان تسلیت عرض کرده و به روح بلند و آسمانی شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد درود میفرستم.

امام خمینی(ره) ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت کرد.امام راحل در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به دنیا آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha