۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84354599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۱ هزار نفر در کردستان عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستند

سنندج- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان گفت: ۸۱ هزار نفر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که عضویت این تعداد در صندوق نشان از اهتمام دولت و افزایش آگاهی روستاییان و عشایر از مزایای این بیمه است.

به گزارش ایرنا، جبار احمدپور شامگاه پنجشنبه در  مراسم بازنشستگی هشت بیمه شده صندوق بیمه روستاییان بانه در بخش ننور اظهار داشت: در چهار سال نخست دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار نفر و در چهار سال دوم دولت هم ۴۰ هزار نفر به مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه شد.

وی با اشاره به حمایت های دولت از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: با توجه به شرایط آسان عضویت در صندوق از تمامی روستانشینان و افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر درخواست می کنم که عضو این صندوق شده و از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

احمدپور گفت: در شهرستان بانه ۶ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد ۸۰ نفر مستمری از کار افتادگی، بازنشستگی و بازماندگان دریافت می کنند.

فرماندار شهرستان بانه نیز گفت: همکاری کارگزاران و دهیاران در زمینه بیمه روستاییان بسیار خوب بوده و مردم نیز با آشنایی از خدمت و اهمیت آن از بیمه استقبال کردند.

اسماعیل رستم پور افزود: بیمه روستایی وابستگی افراد را به  کمک اطرافیان و نیاز به نهادهای حمایتی کم می کند و افراد از حاصل سال‌ها تلاش خود به خوبی بهره‌مند می شوند.

وی اظهار داشت: امسال هشت نفر از روستاییان که از این بیمه استفاده کردند بازنشسته می شوند که باید این افراد مبلغ بیمه شوند و کشاورزان و روستاییان را نیز جذب کنند.

در کشور حدود ۲ میلیون نفر از بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده می کنند. بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۳ مصوب شده و در سال ۸۴ شروع به فعالیت کرد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha