۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 84354907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی درباره گرما و وزش باد شدید در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد شدید در برخی مناطق استان و تشدید گرما در هفته آینده هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این اخطاریه جوی آمده است که با تقویت اختلاف فشار در سطح زمین - استقرار پرارتفاع جنب حاره از عصر امروز تا صبح یکشنبه (۱۶ خرداد) به تناوب در ساعات عصر و شب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، برخی نقاط کاهش دید افقی با تاکید بر نیمه جنوبی و نواحی غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه نسبت به تشدید و تداوم گرما طی هفته آینده در اغلب مناطق استان هشدار داده شده است.

احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و شکسته شدن درختان خشک و آسیب‌پذیر در اثر وزش باد شدید، افزایش مصرف انرژی به ویژه آب و برق در بخش مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی، احتمال افت ولتاژ برق و تنش گرمازدگی از پیامدهای ناپایداری جوی در خراسان جنوبی است.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جویی در استفاده از منابع انرژی برق و آب، پرهیز از استفاده وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف (ساعت ۱۱ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳)، تنظیم دمای سالن‌های پرورشی، تنظیم دور آبیاری در باغ‌ها و مزرعه‌ها، انتقال دام‌ها به محل سرپوشیده و سایه‌دار با تهویه مناسب، انتقال کندوهای زنبور عسل به مکان‌های خنک و توجه به هشدارهای احتمالی قطع برق از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha