۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84355503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیام ۱۵ خرداد مبداء نهضت ایران اسلامی بود

۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84355503
قیام ۱۵ خرداد مبداء نهضت ایران اسلامی بود

سبزوار- ایرنا- یک استاد حوزه و دانشگاه گفت : قیام ۱۵ خرداد مبداء نهضت ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود که منجر به آشکار شدن ماهیت رژیم منحوس پهلوی شد.

حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی‌مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیام ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت اسلامی علیه رژیم ستم شاهی و نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران بوده است.

وی تصریح کرد: در قیام ۱۵ خرداد پیوند عمیقی بین مردم و روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) با الهام از اسلام و ارزش‌های دینی شکل گرفت و مبارزات مردمی در مقابل خفقان رژیم شاهنشاهی علنی‌تر شد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: قیام ۱۵ خرداد با ماهیت مردمی بودن، اسلامی بودن، مکتب و رهبری واحد سرآغاز مبارزات ملت برای سرنگونی رژیم طاغوت و استقرار حکومت اسلامی در جامعه ایران بود.

حجت الاسلام ثباتی مقدم گفت: ندای آن روز امام (ره) و مقاومت خستگی ناپذیر مردم ایران در بهمن ماه ۵۷ به ثمر نشست و امام با الهام از دین، مردم را به صحنه آورد و مردم نیز جان خود را در راه انقلاب فدا کردند.

وی ادامه داد: این حرکت مردمی ابهت و قدرت پوشالی حکومت پهلوی را در هم شکست و وجدان خفته مردم را در برابر فضای خفقان و ستم و فساد طاغوت بیدار کرد.

وی افزود: سخنرانی حضرت امام (ره) علیه شاه و ایادی وابسته اش در ۱۳ خرداد ۴۲ در مدرسه فیضیه که مصادف با عاشورای حسینی(ع) بود منجر به دستگیری امام و خروش قیام مردمی ۱۵ خرداد شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha