شعارهای واقعی لازمه اعتماد عمومی

کرمان - ایرنا - فعال رسانه ای استان کرمان در آستانه برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، طی یادداشتی به شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری پرداخته و شعار واقعی را لازمه جلب و جذب اعتماد عمومی دانسته است.

حامد شجاعی باغینی در یادداشت خودچنین آورده است: انقلاب اسلامی ایران در حالی قدم به دهه پنجم حیات خود نهاده است، که در گذر از چالش ها و به دست آوردن پیشرفت ها همواره سربلند بوده و اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به دنبال شکل دادن اولین دولت در گام دوم است.

کمتر از ۲ هفته دیگر به زمان انتخابات ریاست جمهوری باقی است، در این روزها دامنه تبلیغات شدت یافته، ‌ برخی نامزدها در کنار ارائه برنامه، به تخریب و اتهام‌زنی علیه دولت یا نامزد دیگر از طیف مقابل خود پرداخته‌اند.

آن هم در حالی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به کاندایداهای انتخابات ریاست جمهوری، نامزدها را از تبدیل کردن انتخابات به صحنه جنگ قدرت و برخوردهای اهانت‌آمیز برحذر داشتند و فرمودند: در گذشته نیز هرگاه در مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی از اینگونه روش‌های تخریبی، تهمت‌زنی و ترساندن مردم از رقیب استفاده شد، کشور ضرر کرد.

شعارهای تبلیغات انتخابات همه نامزدها نشان از یک دغدغه مشترک دارد و آن هم سفره مردم یا وضعیت معیشت اقشار مخلتلف جامعه اسلامی است،   هرچند که اقتصاد بیمار کشور و سفره های خالی مردم نیازمند یک برنامه جامع و راه حل درست برای ترمیم و درمان است.

اما با توجه به فعالیت نامزدهای ریاست جمهوری به عنوان چهره های سیاست مدار و مدیران ارشد کشور در دولت های گذشته یا مجلس شورای اسلامی جای تامل است که چرا تا کنون دغدغه معیشت و اقتصاد مردم را نداشتند.  

شعارهای داوطلبان انتخابات باید منطبق بر برنامه ها و ساختارهای موجود سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد، چرا که عمل نکردن به آن سبب کاهش مقبولیت حاکمیت و بی اعتمادی عمومی و ناامیدی در جامعه می شود.

شعارهای انتخاباتی و تبلیغات درست و حساب شده می‌تواند پیروزی فرد مورد نظر را رقم بزند و از طرفی دیگر عملکرد نامناسب در آن شکست را برای نامزد در پی خواهد داشت.  
بررسی انتخابات مختلف در ایران نشان می‌دهد که همواره شعارهای انتخاباتی وجود داشته است و نامزدها از آرزوهای دست نیافتنی گرفته تا حرف‌های منطقی را برای شعار انتخاباتی خود استفاده کرده‌اند.  
برآیند نظرات مردم نشان می‌دهد که بسیاری از شعارهای انتخاباتی دوره های قبل نامزدها در عرصه‌های مختلف ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا تنها وعده‌ای مختص روزهای انتخابات بوده و پس از آن هیچگاه عملیاتی نشده و همین امر نوعی دلزدگی و بی‌اعتمادی در جامعه را ایجاد کرده است.  

شاید همین بحث اعتمادپایین عمومی به دولت ها در تحقق شعارها در دوران تبلیغات است که پویش مشارکت حداکثری انتخابات ریاست جمهوری را ایجاد کرده تا مطالبه گری در این رابطه بوجود آید .

همه می‌دانیم که مهمترین دغدغه برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در انتخابات، حضور حداکثری است و همه کسانی که مسئولیتی دارند، باید با پرهیز از نگاه‌های حزبی، جناحی، فامیلی و قومی برای بندگی خدا و مصلحت مردم کار کنند.

 بایدتلاش کنیم با جلب اعتماد مردم، حضور و مشارکت به حداکثر برسد. هرچند که سفره های مردم پشت شرایط تحریم و اقتصاد بیمار حبس شده است، اما به حرمت خون سرخ شهید شاهد دیار کریمان که گفت: والله،  از مهم‌ترین شئون عاقبت‌به‌خیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان این انقلاب را به‌دست دارد.  
همه با جان و دل حاضر خواهیم شد برای دفاع از ولایت فقیه و حفظ ارزش ها و آرمان های نظام مقدس اسلامی و پاسداری از خون شهدا تا به دنیا اثبات کنیم علم انقلاب بر زمین نمی افتد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هزمان ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha