۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۶
کد خبر: 84356557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت ۲هفته‌ای کرونادر شهرستان سیریک آغاز شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۶
کد خبر: 84356557
محدودیت ۲هفته‌ای  کرونادر شهرستان سیریک آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - فرماندار سیریک گفت: محدودیت ۲هفته‌ای با توجه به وضعیت بحرانی کرونا این شهرستان از صبح امروز آغاز شد.

احمد جمالدینی روز دوشنبه در ستاد مدیریت بیماری کرونا سیریک اظهار داشت: بر این اساس برگزاری هر گونه تجمع اعم از عروسی،عزا،مراسم و برنامه های مذهبی و فرهنگی در سطح این شهرستان به مدت دو هفته ممنوع است و با برگزارکنندگان از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: سردفترهای ازدواج در سیریک نباید عقدی را ثبت کنند و عاقدان محلی هم حق جاری کردن خطبه عقد را در این مدت ندارند، در صورت گزارش تخلف از طریق مراجع قضایی با آن ها برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط کارکنان و مشتریان به حالت عادی برخواهند گشت و شبکه بهداشت و درمان،اداره صمت،اتاق اصناف و اداره اماکن عمومی موظف هستند بر عملکرد اصناف شهرستان نظارت داشته باشند.

فرماندار سیریک افزود: صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نکنند بدون اخطار و اغماض، به مدت دو هقته پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

جمال الدینی خاطر نشان کرد: دهیاران و بهورزان در کوتاه‌ترین زمان گزارش برگزاری تجمع ها اعم از عروسی، عزا و تجمع‌های مذهبی و فرهنگی را به بخشداری و شبکه بهداشت اعلام کنند تا ضمن جلوگیری از ادامه تجمع با متولیان برخورد شود.

وی تاکید کرد: اداره‌های دولتی و بانک ها موظف هستند پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی (کارکنان و ارباب رجوع) را رعایت کنند، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر بر عملکرد آن ها نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، بدون اخطار و اغماض پلمپ می‌شوند و مدیر مجموعه هم به هیأت تخلفات اداری معرفی می‌شود.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت: باتوجه به وضعیت قرمز اغلب مناطق استان، درخواست تعطیلی سه روزه تمامی اداره‌ها و دستگاه های اجرایی به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده که در صورت موافقت اطلاع رسانی می‌شود.

علی رئوفی یکشنبه شب در نشست فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا در شهرستان بندرعباس افزود: متاسفانه درپی سیر صعودی آمار مبتلایان و بستری ها ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان به حد اشباع رسیده است که امکان خدمات رسانی مطلوب به بیماران را با مشکل روبرو می‌کند.
وی بیان داشت: در شرایط کنونی برای عبور از شرایط بحرانی و حاد کرونایی در هرمزگان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین راه مبارزه با این ویروس است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت در خانه ماندن در شرایط فعلی بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و کمک به کارکنان ایثارگر بخش بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری است.
رئوفی همچنین از دورکاری دو سوم کارکنان اداره‌ها و دستگاه های اجرایی در سراسر استان هرمزگان با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا خبر داد.

شهرستان سیریک هرمزگان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری بندرعباس واقع است و درحال حاضر در رنگ بندی‌های کرونایی نارنجی و پر خطر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha