۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴
کد خبر: 84357962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست:صنایع آلاینده هرمزگان بیش از ۲ برابر شد

بندرعباس-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد صنایع آلاینده استان از ۱۲واحد به ۲۶واحد افزایش یافته است.

حبیب مسیحی تازیانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست افزود: نیروگاه برق بندرعباس (معروف به توانیر)  نیز از ۱۰ سال گذشته تاکنون همچنان آلاینده ترین صنعت استان است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:برنامه ای برای حفاظت از گونه در معرض انقراض خرس سیاه وپلنگ ایرانی تهیه شده که پس از نهایی شدن اجرایی می شود.
به گفته مسیحی تازیانی در این طرح  آموزش مردمی و تهیه ابزار ولوازم مورد نیاز از اعتبارات  صندوق محیط زیست پیش بینی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از تهیه و انتقال علوفه برای تغذیه آهوهای پراکنده در جزایر هرمزگان به عنوان یکی  از برنامه های در حال اجرا نام برد.
مسیحی تازیانی با اشاره به ویژگی ها و گستردگی عرصه های تحت حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد:هر محیط بان هرمزگانی ۲۱ هزار متر مربع تحت حفاظت خود دارد که با جذب نیروی جدید به ۱۸ هزار متر مربع  کاهش می یابد که تا استاندارد جهانی ۲هزار هکتار برای هر محیط بان فاصله زیادی دارد.
وی ادامه داد: در حوزه پسماند هم هرچند نظارت های خوبی انجام شده اما حوزه مدیریت پسماند عملکرد مطلوبی نداشته است.

این مسوول اضافه کرد: در شهر رودان، بندر تیاب، جزیره قشم،جزیره کیش، جزیره هرمز ، جزیره بوموسی و بندرعباس تصفیه خانه فاضلاب فعال است و در شهر بندرعباس چندین تصفیه‌خانه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha