سخنگوی شورای روحانیت کلیمیان شیراز:برای ادای دین به کشور، رای می‌دهیم

شیراز- ایرنا- سخنگوی شورای روحانیت جامعه کلیمیان شیراز گفت:شرکت در انتخابات ادای دین به کشور است و برای این ادای دین وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

کامران سلاباروخ در  گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه کلیمیان جزء لاینفک ملت ایران هستند و در طول تاریخ به عنوان جزئی از جامعه ایران شناخته شده اند که سهم بسزایی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور داشته اند و در رویدادهای مختلفی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، همه پرسی نظام جمهوری اسلامی در فروردین ماه سال۵۸، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تمام انتخابات برگزار شده در کشور، نقش آفرینی کرده اند.
وی ادامه داد: جامعه کلیمیان ایران به عنوان یک جامعه پویا و زنده در وقایع و رویدادهای جاری مملکت حضور پررنگی داشته اند و در صحنه های مختلف انقلاب وفاداری خود را به نظام ثابت کرده اند.
وی افزود: کلیمیان شیراز حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی و شرعی می دانند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا با شرکت در انتخابات حمایت خود را از مواضع مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند.

ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات
سلاباروخ به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چشم جهانیان به مشارکت ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد دوخته شده است و ما برای اینکه ثابت کنیم همواره پشتیبان نظام بوده و هستیم، می بایست در انتخابات شرکت کنیم و با حضور گسترده خود در این عرصه، پیام وحدت را به گوش جهانیان برسانیم.
سخنگوی شورای روحانیت جامعه کلیمیان شیراز اضافه کرد:  از همان ابتدای انقلاب تاکنون شاهد نگاه مثبت دولتمردان به جامعه کلیمیان ایران بوده ایم و رؤسای جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه منافع جامعه یهودیان را نادیده نگرفته اند و می توان گفت اکثر خواسته های کلیمیان در کشور ایران محقق شده است.
 وی ضافه کرد: دولتمردان ایران در ادوار مختلف برای عزت و سربلندی کشور تلاش کرده اند و تا آنجا که برایشان مقدور بوده، در مسیر تعالی و پیشرفت کشور گام برداشته اند.
سلاباروخ درباره درخواست از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: به نمایندگی از جامعه یهودیان شیراز از کاندیداها خواهشمندم که وعده های غیرقابل تحقق و غیرواقعی ندهند و اگر وعده ای می دهند حتما به آن عمل کنند.
وی با اعتقاد به اینکه هدف دولت منتخب باید تعالی ملت و پیشرفت کشور باشد، عنوان کرد: بدون شک شعارهای بی پشتوانه نامزدها و وعده هایی که تاریخ اعتبارشان تا روز انتخابات است، موجب از بین رفتن اعتماد و فاصله گرفتن مردم از دولت می شود.
سلاباروخ بیان داشت: جامعه کلیمیان شیراز با وجود اینکه از جمعیت محدودی بهره می برند اما همیشه نشان داده اند که حرف های بسیاری برای گفتن دارند و می توانند به پیشرفت و توسعه شهر شیراز کمک کنند. لذا از شورای شهر ششم شیراز نیز خواهشمندم که به مشکلات جامعه کلیمیان شیراز توجه بیشتری داشته باشند.
سخنگوی شورای روحانیت جامعه کلیمیان شیراز افزود: در حال حاضر کمبود نمازخانه برای کلیمیان شیراز در برخی از مناطق شهر به شدت دیده می شود و نیاز است که تدابیر اساسی در این زمینه اتخاذ شود.
سلاباروخ با اشاره به اینکه یهودیان ایران به ایرانی بودن خود افتخار می کنند، گفت: ما قبل از اینکه یهودی باشیم، ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم. خوشبختانه نگاه مثبتی به جامعه کلیمیان ایران در سطح کشور وجود دارد و این نشان می دهد ما با ملت و جامعه ایران عجین شده ایم.
وی بر ضرورت برگزاری انتخابات در زمان مقرر و نقش آفرینی آگاهانه و گسترده مردم در این رویداد، تأکید کرد و گفت: هرچند که انتخابات ۱۴۰۰ با شیوع بیماری کرونا همراه است اما کرونا نباید مانع یا بهانه ای برای شرکت نکردن مردم در انتخابات ۲۸ خرداد باشد و مردم می بایست با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در پای صندوق های رأی حاضر شوند.
سلاباروخ بیان داشت: همان گونه که کادردرمان در ایام کرونا جان خود را به واسطه عشقی که به مردم دارند، کف دست‌شان گذاشته اند و برای نجات جان مردم تلاش می کنند ما هم باید برای نجات کشور از بحران های پیش رو در عرصه انتخابات حضور پیدا کنیم.
سخنگوی شورای روحانیت جامعه کلیمیان شیراز، ابراز کرد: جامعه کلیمیان شیراز همیشه همراه، همگام و همدوش با دیگر هموطنان در عرصه انتخابات حضور داشته اند و قطعا در انتخابات پیش رو نیز شاهد حضور گسترده آنها در پای صندوق های رأی خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha