رئیس انجمن کلیمیان شیراز:حضور در  انتخابات روحیه همدلی را تقویت می‌کند

شیراز-ایرنا- رئیس انجمن کلیمیان شیراز گفت:مشارکت در انتخابات، فرصتی برای مطالبه‌گری است و حضور هر چه بیشتر مردم در پای صندوق های رأی، روحیه مطالبه گری و همدلی در جامعه را بیش از پیش تقویت می‌کند.

امیرعلا سالاری مشارکت در انتخابات را یک تکلیف ملی و متضمن منافع ملی کشور قلمداد کرد و  در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: جامعه کلیمی شیراز در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همگام با ملت و همراه با دولت ایران نقش آفرینی کرده و گام‌های مؤثری در مسیر پیشرفت و سربلندی کشور برداشته‌ است.

رئیس انجمن کلیمیان شیراز افزود: کلیمیان در صحنه‌ انقلاب حضور پررنگی داشتند و شانه به شانه برادران مسلمان خود برای پیروزی انقلاب جنگیدند و شهیدان و جانبازانی را هم تقدیم کشور کردند. ما در شکل گیری و تداوم انقلاب سهیم بوده ایم. بنابراین حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه و تکلیف ملی خود می دانیم.
سالاری ادامه داد: تمام تلاش‌مان را به کار می گیریم تا در انتخابات ۲۸ خرداد نیز حضور حداکثری و انتخابی اصلح داشته باشیم تا فرد منتخب بتواند با توانمندی خود کشور را از گردنه مشکلات عبور دهد.


انتخابات مانعی برای تحقق خواسته‌های غیرمنطقی و غیرمعقول دشمنان
وی با بیان اینکه انتخابات مانع از تحقق خواسته‌های غیرمنطقی و غیرمعقول دشمنان می شود، اضافه کرد: هرچند همیشه شاهد سم‌پاشی های دشمنان برای کاهش حضور در پای صندوق‌های رأی بوده‌ایم اما مشارکت مردم ایران در انتخابات همواره نشان‌دهنده مردمی بودن انتخابات و عدم بی‌تفاوتی آنها نسبت به سرنوشت کشور بوده است.
سالاری با بیان اینکه انتخابات باشکوه عرصه مطالبه‌گری در جامعه را تقویت می کند، گفت: ما همواره از هم‌کیشان خود دعوت کرده ایم تا با مشارکت حداکثری در انتخابات، دوشادوش سایر ادیان الهی، اقوام ‌و مردم ایران پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.
وی مشکلات اقتصادی را یکی از عمده ترین معضلات مردم کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: اقتصاد ایران نیازمند تحول است. امیدواریم در دولت جدید گام های محکم و تأثیرگذاری در مسیر برطرف شدن مسائل و مشکلات معیشتی مردم برداشته شود. دولتمردان می بایست رسیدگی به وضعیت امرار معاش مردم را جدی بگیرند و اسباب آرامش و رفع نگرانی مردم را فراهم کنند.

رئیس انجمن کلیمیان شیراز ادامه داد: همچنین نیاز است که اقدامات بیشتری در خصوص فرهنگ‌سازی در زمینه تقریب میان ادیان، آزادی بیان و برطرف شدن مشکلات اقلیت ها صورت بگیرد و امکانی مهیا شود تا ما هم بتوانیم از وجود فردی که‌ با معضلات و مسائل مربوط به اقلیت ها آشنایی دارد، در عرصه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز بهره ببریم.
وی اضافه کرد: شورای شهر می تواند از حضور یک یا دو همیار به عنوان نماینده ای از اقلیت های مذهبی برای برطرف شدن مشکلات و مسائل مربوط به جامعه اقلیت ها و پیروان الهی بهره ببرد.
سالاری جمعیت کلیمیان شیراز را بیش از پنج هزار نفر تخمین زد و گفت: با توجه به تجربه ای که از حضور کلیمیان در عرصه انتخابات داشته ایم، همیشه شاهد مشارکت گسترده آنها در این عرصه بوده ایم. در انتخابات قبل حدود هزار و دویست نفر از کلیمیان مقیم شیراز واجد شرایط برای رأی‌ دادن بودند.
وی بیان داشت: امسال به دلیل اینکه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر به صورت هم زمان برگزار می شود، پیش‌بینی ما این است که تعداد رأی دهندگان کلیمی مقیم شیراز به هزار و پانصد یا دو هزار نفر برسد. ‌

سالاری به برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: بدون شک تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اندیشیده شده است. افزایش تعداد شعب اخذ رأی، افزایش ساعات رأی گیری، فراهم آوردن زیرساخت های اخذ رأی به صورت غیرحضوری و برگزاری انتخابات در فضای باز می تواند کمک شایانی به تسهیل فرآیند اخذ رأی کند. در شرایط کرونا باید سعی کنیم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به خلوت ترین شعب اخذ رأی مراجعه کنیم.
وی ضمن دعوت از کلیمیان مقیم شیراز برای حضور فعال در پای صندوق های رأی، گفت: انتخابات فرصتی برای حضور و مشارکت مردم ایران در امور سیاسی کشور است و حضور فعال در چنین صحنه‌ای جهت تعیین سرنوشت کشور، حق ملی و قانونی همه شهروندان است که با چشم پوشی از این حق به طور حتم کاری جز فرصت سوزی نکرده ایم.

انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۲۸ خرداد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha