۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84359279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت جو در ۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد آغاز شد

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84359279
برداشت جو در ۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: برداشت محصول جو از سطح پنج هزار هکتار از مزارع این شهرستان به صورت سنتی و مکانیزه آغاز شد.

جعفر علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار سطح زیر کشت جو در مهاباد ۷۵۰ هکتار به صورت آبی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار به صورت دیم کشت شده و پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تُن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری میانگین برداشت این محصول در مزارع آبی چهار تن در هکتار و در مزارع دیم یک تن در هکتار پیش بینی شده است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: کشاورزان این شهرستان در مزارع آبی از ارقام «بهمن»، «مهتاب» و در مزارع دیم از ارقام «آبیدر»، «سهند» و ارقام بومی استفاده کرده‌اند.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به امکان خرید تضمینی شهرستان و بالا بودن قیمت بازار در مقایسه با قیمت تضمینی، احتمال داده می‌شود جوکاران تمایل کافی برای تحویل محصول خود به این مرکز نداشته باشند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

در سال زراعی گذشته، حدود ۶۰ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته بود که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha