۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83071998
T T
۰ نفر

120 تن سيب زميني از مزارع مهاباد برداشت شد

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83071998
120 تن سيب زميني از مزارع مهاباد برداشت شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره توليدات گياهي جهاد كشاورزي مهاباد گفت: امسال در مجموع 120 تُن سيب زميني از مزارع اين شهرستان برداشت شد.

جعفر عليزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: چهار هكتار از اراضي آبي اين شهرستان در سال زراعي گذشته به كشت سيب زميني اختصاص پيدا كرده بود كه ميانگين برداشت آن 30 تُن در هكتار بود.
وي با بيان اينكه ميزان توليد اين محصول در مهاباد نسبت به پارسال افزايشي نشان نمي دهد، اظهار داشت: انواع ارقام سيب زميني شامل سانتا، اسپريت، بامبا، آگريا و مارفونا در مزارع اين شهرستان كشت مي شود كه از ارقام پربازده و سازگار به شرايط آب و هواي اين منطقه است.
وي با اشاره به نياز آبي محصول سيب زميني اضافه كرد: با توجه به اينكه سيب زميني محصولي با نياز آبي زياد است، تمايل كشاورزان براي كشت اين محصول در مقايسه با ساير محصولات آبي از جمله چغندرقند زياد نيست.
عليزاده با بيان اينكه كنترل مصرف آب در مزارع سيب زميني از اولويت هاي جهاد كشاورزي مهاباد است، گفت: توزيع و معرفي ارقام زودرس، پرداخت تسهيلات به آبياري نوار تيپ در مزارع، تامين بذر اصلاح شده خارجي از جمله اقدامات اين اداره است.
وي اضافه كرد: با تسهيلات و حمايت هاي انجام شده هم اكنون تمامي مراحل كاشت، داشت و برداشت اين محصول در مهاباد به صورت مكانيزه انجام مي شود.
به گزارش ايرنا سيب زميني از جمله محصولات كشاورزي است كه به صورت آبي و در ارديبهشت هر سال كشت و در اواخر شهريور و اوايل مهر برداشت مي شود.
سال زراعي از اول مهرماه آغاز مي شود و تا پايان شهريور سال آينده ادامه مي يابد.
مهاباد داراي بيش از 80 هزار هكتار اراضي مستعد كشاورزي و باغي است؛ 62 هزار هكتار از مزارع اين شهرستان در سال زراعي گذشته به كشت محصولات مختلف اختصاص يافت كه 52 هزار هكتار آن به صورت ديم و مابقي به صورت آبي كشت شده بود.
3020/6185/3072