۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84360828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: دانشگاه فرهنگیان برای مردم سمنان حفظ شود

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان سمنان به عنوان یک مطالبه مردمی حفظ و مشکلات آن رفع شود.

به گزارش ایرنا، عباس گلرو روز پنجشنبه در نشست همزمان شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار داشت:  دانشگاه فرهنگیان تاکید مقام معظم رهبری است و اکنون جای گلایه وجود دارد چرا میزان جذب و رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در استان سمنان دارای ۲ ساختمان عاریتی برای خواهران و برادران است و با رایزنی‌های انجام شده زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان در سمنان اختصاص یافته و در ادامه مسیر نیازمند حمایت است.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان سمنان در گذشته در هشت رشته ورودی جذب می‌کرد، اکنون تنها یک رشته ارائه می‌شود و با صحبت‌های انجام شده مقرر شد در مهر امسال در چهار رشته دانشجو جذب شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تمام استان‌ها دانشگاه فرهنگیان رو به رشد است و دانشگاه مستقر در سمنان چنین وضعیتی ندارد و انتظار می‌رود مسوولان کشوری برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان سمنان همراهی کنند.
وی افزود: برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در سمنان ۶۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده  و درخواست ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به ریاست جمهوری  برای اجرای این طرح ارائه شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای گفت: کمبود نیروی انسانی آموزشی و اداری و فقدان جذب نیروی بومی، مشکل معلمان خرید خدمات، و نبود اردوگاه دانش‌آموزی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان سمنان است که انتظار می‌رود برای رفع مشکلات همراهی شود.
وی خاطر نشان کرد: ۱۸ مدرسه ۲ نوبته در استان سمنان وجود دارد و در شرایط موجود در فروش اموال مازاد باید دقت شود و براساس آمایش این اقدامات انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه علاوه بر دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و همچنین علیرضا آشناگر ، استاندار سمنان در جلسه همزمان شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان شرکت می کند و در ادامه با نمایندگان معلمان استان نیز دیدار خواهد داشت.‌

محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز پنجشنبه با نمایندگان دانش‌آموزان و تشکل های دانش آموزی  دیدار و گفت وگو می کند و سپس با شرکت در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با مدیرکل ، معاونان و روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان نیز نشست خواهد داشت. 

افتتاح دبیرستان کاردانش شهید چمران و همچنین دیدار با جمعی از خیران مدرسه ساز استان ، آخرین برنامه‌ سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha