۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84361588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم کردستان با شرکت گسترده در انتخابات دشمن را مایوس کنند

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: مردم وفادار کردستان مثل همیشه بار دیگر، پرشور و گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت و دشمن را مایوس کنند.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: به طور قطع مردم کردستان بار دیگر در انتخابات پیش رو مشارکتی گرم و پرشور خواهند داشت و با این کار، از مسوولان و منتخبان ملت مطالبه‌گر خواهند بود.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و قانونی است، اضافه کرد: منتخبان و مسوولان هم وظیفه دارند به درد و رنج مردم توجه کنند و برای رفع مشکلات ملت از جمله معیشت، تمام تلاش خود را بکار گیرند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه انتخابات این دوره پربار خواهد بود، یادآور شد: مسوولان و دولت جدید باید آستین همت را بالا زنند و برای توسعه، عمران و آبادانی کشور گام بردارند، چرا که مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

ماموستا رستمی به دوران دفاع مقدس و فداکاری‌ها و مقاومت مردم در برابر دشمن بعثی اشاره کرد و افزود: از مسوولان می خواهیم شرافت‌مندانه، برای رفع بیکاری جوانان و رنگین کردن سفره مردم تلاش کنند، چراکه مردم ایران به ویژه کردستانی‌ها سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و باید رفاه و آسایش آنان تامین شود.

وی، رییس جمهور آینده را امانت‌دار ۸۰ میلیون ایرانی دانست و گفت: رییس دولت آتی باید ضمن داشتن احساس مسوولیت و عطوفت و مهربانی برای مردم کشور تلاش خود را بکار گیرد و امانت‌دار خوبی برای آرا ملت باشد.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی که به فرمان امام(ره) در سال ۱۳۵۸ تشکیل شد، افزود: تلاشگران این حوزه و کشاورزان همواره رسالت بزرگی را در راستای خدمت به مردم و اقتصاد کشور برعهده داشته‌اند و دولت باید از آنان حمایت بیشتری داشته باشد.

ماموستا رستمی در ادامه به خبرهای خوب در حوزه راه و شهرسازی اشاره داشت و یادآور شد: در طول ۱۵ روز آینده جاده سنندج - مریوان، سه قطعه گردنه صلوات‌آباد، کنارگذر فرودگاه سقز و یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha