۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 84364403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار دانش‌آموز همدانی در طرح «دادرس» شرکت کردند

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 84364403
۶ هزار دانش‌آموز همدانی در طرح «دادرس» شرکت کردند

همدان- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از آموزش ۶ هزار دانش آموز در قالب طرح دادرس از طریق شبکه شاد در استان همدان خبر داد.

«عبدالله جعفری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و هدف عملیاتی شماره هفت سند با عنوان «تقویت نقش اساسی مدرسه در توسعه و پیشرفت محله و مشارکت در امداد بحران‌ها و حوادث طبیعی (به‌عنوان پایگاه معین محله) تعداد ۶هزار دانش آموز دوره متوسطه اول استان در طرح دادرس شرکت کردند.

وی اظهار داشت: این دانش آموزان در قالب ۲۳۰ تیم به صورت مجازی آموزش های طرح دادرس را از طریق شبکه شاد فرا گرفتند.

جعفری افزود: برای اجرای این طرح محتوای آموزشی بسیار مفید، جامع و کاملی شامل مهارت های حمل مصدوم، احیای قلبی-ریوی، اطفای حریق و سوختگی، آتل بندی و بانداژ، اقدامات در برابر زلزله، اسکان اضطراری و نکات ایمنی در مدرسه تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این محتوا توسط سازمان جوانان تهیه و توسط اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان در اختیار مدارس قرار داده شد که مورد استقبال خوب دانش آموزان نیز قرار گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی کلاس های درس حضوری و بر اساس تفاهم نامه مشترک معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت ادامه روند آموزش طرح دادرس، محتوای آموزشی در اختیار مدارس مجری طرح قرار گرفت تا دانش آموزان نسبت به ارتقای  مهارت های امدادی در سوانح و حوادث اقدام کنند.

وی اظهار داشت: منظور از طرح ملی دادرس ، تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت است.

طرح ملی دادرس یا مهارت آموزی دانش آموزان در روزهای سخت، هشت سال است که به صورت مستمر در حال برگزاری است.

هدف از برپایی این دوره های آموزشی برای دانش آموزان این بوده است که در هنگام خطر آمادگی لازم را داشته باشند و در وهله اول محافظ جان خود باشند و تواناتی نجات جان همکلاسی ها و خانواده هایشان را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha