۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84366005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت ملی است

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 84366005
مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت ملی است

سنندج - ایرنا - مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کردستان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب رییس جمهور اصلح، تضمین کننده امنیت، منافع ملی و گذر از تنگناهای فعلی است.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی طهماسبی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه پیام نور کردستان با موضوع "ویژگی های رییس جمهور اصلح" به سه آیتم برای انتخاب اصلح ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: رییس جمهور باید دارای تهذیب اخلاقی باشد، زیرا بعنوان بالاترین مقام اجرایی کشور بعد از رهبر معظم انقلاب، بیش از ۹۰ درصد بودجه کشور، انتصاب هزاران نفر از مدیران کلان کشوری و ریاست بسیاری از شوراهای عالی کشوری را برعهده دارد.

وی دومین ویژگی برای انتخاب اصلح را ساده زیستی اعلام و اضافه کرد: رییس جمهور باید فقر چشیده و مردمی باشد تا مشکلات جامعه را بداند و بر اساس آن برای حل مشکلات کشور برنامه ریزی کند.

طهماسبی سومین آیتم برای رییس جمهور اصلح را توانایی اجرایی دانست و افزود: بالاترین مقام اجرایی کشور باید دارای رویکرد مدیریت جهادی و فعالانه باشد و با اقدامات اجرایی جامع و پاسخگویی به موقع، در جهت پیشرفت کشور تلاش کند.

استاد بیوشیمی دانشگاه پیام نور کردستان نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه از جمله استان، گفت: رییس جمهور باید توجه ویژه ای به مطالبات مردم به ویژه حوزه اقتصادی و جبران عقب ماندگی استان های غربی داشته و با رانت، فساد اقتصادی، تبعیض و سوءمدیریت ها برخورد کند.

شهریار سعیدیان با مهم قلمداد کردن داشتن نگاه علمی و تخصصی به مسائل توسط رییس جمهور، ادامه داد: رشد فضایل اخلاقی، دارا بودن رویکرد مدیریت جهادی، طرد مظاهر استعمار و سیاسی کاری، گسترش آزادی های مشروع و نشاط اجتماعی و توجه عادلانه به اقوام و مذاهب از دیگر مواردی است که باید رییس جمهور آینده نگاه خاصی نسبت به آنها داشته باشد.

در ادامه دکتر حسین محمدزاده استاد جامعه شناسی هم اظهار داشت: رییس جمهور باید دارای شناخت از تاریخ و تحولات کشور، روحیه مشورت و کار جمعی، سوابق اجرایی و سیاسی مشخص و شناسنامه‌دار، دارای برنامه های جامع در حوزه استفاده از منابع انسانی کارآمد، متعهد به مردم و علم باشد.

رییس دانشگاه پیام نور کامیاران هم مشارکت حداکثری در انتخابات را مساله ای راهبردی برای کشور و نظام دانست و افزود: کاندیداها باید دارای برنامه برای حل مشکلات موجود، تقویت تولید داخلی، دارای روحیه جهادی و صداقت، برنامه ریزی برای بالفعل ساختن ظرفیت های طبیعی، اقتصادی و منطقه ای کشور باشد.

آرمان قیسوندی با دعوت از مردم برای کنشگری فعال در انتخابات آتی، تاکید کرد: مشارکت مردم به تقویت انسجام ملی و توانایی دولت آینده برای حل مشکلات کمک می کند.

دکتر اسدالله ویسی استاد روانشناسی این دانشگاه نیز، داشتن برنامه ویژه از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری برای تقویت بنیان خانواده را مهم ارزیابی کرد و گفت: داشتن نگاه جامع و برنامه محور برای حل همزمان مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، داشتن رزومه و عملکرد مناسب در مدیریت های قبلی از مواردی است که لازم است مردم در انتخاب اصلح مدنظر داشته باشند.

در پایان این نشست دبیر نشست با جمع بندی نظرات ارائه شده، گفت: برنامه محوری، جامع نگری، دارای شناخت جامع و تاریخی، استفاده بهینه از پتانسیل های کشور، داشتن فضایل اخلاقی و ساده زیستی از جمله ویژگی های یک رییس جمهور موفق است.

دکتر محمدعلی هاشمی نقش دانشگاهیان را در گفتمان سازی برای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: باید با انتخاب مناسب و مشارکت گسترده، تحقق نقشه راه پیشرفت کشور را تسریع ببخشیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha