چهار هزار و ۲۰۰ پلیس امنیت انتخابات خراسان شمالی را تامین می‌کنند

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ نفر نیروی پلیس در این استان با حضور در هزار و ۲۰۴ شعبه اخذ رای تامین انتخابات را تامین می‌کنند.

سردار سعید مطهری‌زاده روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شمار نیروی پلیس به کار گرفته شده برای تامین انتخابات استان در این دوره نسبت به دوره قبل این رویداد سیاسی، هزار و ۵۰۰ نفر بیشتر شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا ۴۰۰  صندوق اخذ رای به تعداد شعبه های استان افزوده شده  و به همین نسبت، شمار نیروهای پلیس هم افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه نیروهای پلیس برای حضور در شعبه های اخذ رای، آموزش های لازم را فرا گرفته اند خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس شب قبل از برگزاری انتخابات، در شعبه ها حضور یافته و رسالت آنان تا پایان شمارش آرا ادامه دارد. 

سردار مطهری زاده با اشاره به اجرای پلیس هوشمند گفت: پلیس به دوربین البسه تجهیز شده و بر این اساس تمامی ماموریت ها قابل ضبط است و وضعیت شعبه ها به صورت آنلاین قابل رصد و پایش است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر انتخابات و برای تامین امنیت این رویداد مهم در روز ۲۸ خردادماه جاری از نیروهای بسیج، مرزبانی و ناجا کمک گرفته شده است. 

وی با اشاره به اینکه مهلت تبلیغات انتخابات امروز پایان می یابد گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل خاص در زمینه تخلفات انتخاباتی در استان به پلیس گزارش نشده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: این امر نشان از همکاری ستادهای انتخاباتی و رعایت ضوابط تبلیغات است. 

در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری در خراسان شمالی که همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود ۲۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف برگزاری این رویداد مهم را بر عهده دارند.
در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰  از بین ۸۶۳ هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی  ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این استان واجد شرایط اخذ رای هستند  که این این افراد  ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی هستند که در ۲۴ شهر و ۷۴۷ روستای استان سکونت دارند.

در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha