۱۷ مورد تخلف تبلیغاتی در استان همدان شناسایی و رسیدگی شده است

همدان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان همدان از شناسایی و برخورد با ۱۷ مورد تخلف تبلیغات انتخاباتی در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۵ مورد از این تعداد تخلف منجر به صدور تذکر و ۲ مورد نیز برای بررسی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

به گزارش ایرنا، «مصطفی آزادبخت» روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان که با حضور استاندار در سالن اجتماعات برگزار شد، اظهار داشت: برای افزایش شور و نشاط انتخاباتی و فعالیت های موثر تبلیغاتی برای رونق بخشی به فضای انتخابات استان، از اعمال برخورد و روش های سختگیرانه با نامزدها در عرصه تبلیغات اجتناب شده و سعی کردیم در چارچوب قانون و با ارائه تذکر شرایط مناسب برای فعالیت همه نامزدها در راستای تحقق شعار مشارکت حداکثری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲ مورد تخلفی که به دستگاه قضایی ارجاع شد نیز با ارائه تذکر به نامزدها مختومه شده است، افزود: اجرای فرآیند انتخابات در استان همدان به خوبی و براساس یک برنامه منسجم ، منظم و قانونمند بوده به نحوی که ستاد انتخابات استان همدان موفق به کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی های وزارت کشور شده است.

به گفته وی، همچنین استان همدان در جریان برگزاری اقدامات آموزشی و همچنین مانورهای انتخاباتی رتبه نخست کشور را براساس ارزیابی های وزارت کشور کسب کرده است.

رییس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه انتخابات شورای شهر همدان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود، افزود: دراین رابطه آموزش های لازم برای نحوه رای دادن افراد و حضور مردم در پای صندوق های الکترونیکی اخذ به صورت کامل از طریق رسانه ها و همچنین فضای مجازی ارائه شده و همچنین بنرهای آموزشی مربوطه نیز همزمان با روز انتخابات در شعب اخذ رای شهر همدان نصب خواهد شد.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان نیز دراین نشست گفت: فعالیت این هیات از فروردین امسال در استان آغاز شده شده و در مجموع یک هزار و ۶۰۰ بازرس و ناظر(بارزس، سربازرس و نیروهای جایگزین) برای بررسی روند انتخابات در یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای استان همدان آمورزش های لازم را فرا گرفته اند.

«فرهاد فرزانه» اظهار داشت:  درهمین ارتباط مردم مشاهده هرگونه تخلف و احیانا بی توجهی به موازین قانونی در روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای را می توانند به صورت حضوری و یا از طریق سامانه الکترونیکی استانداری همدان برای بررسی و پیگیری در کوتاهترین زمان ممکن، به هیات بازرسی گزارش کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود. 

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha