همه چیز برای برپایی یک انتخابات پرشور در تربت حیدریه فراهم است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: همه چیز برای برپایی یک انتخابات گسترده، پرشور و سالم در این خطه مهیا شده‌ است.

حسین شرافتی‌راد روز جمعه در نخستین ساعت اخذ رای با حضور در مسجد جامع تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ما  امروز به کوری چشم دشمنان با حضور پرشور و گسترده خود یک بار دیگر از یک آزمون بزرگ، سربلند بیرون خواهند آمد.
وی ادامه داد: از مجموع جمعیت ۲۲۵ هزار نفری این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات هستند که از این تعداد پنج هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز رای اولی هستند.
فرماندار تربت‌حیدریه گفت: ۲۰۵ شعبه اخذ رای در سطح این شهرستان فعال است و با توجه به سوابق گذشته ۱۰ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط اخذ رای تعرفه توزیع شده‌ است.
شرافتی‌راد ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و نیز اصحاب رسانه افزود: همه شرایط برپایی انتخابات پرشور و سالم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: از مجموع ۱۲۷ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری این شهرستان ۸۳ نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر در تربت‌حیدریه، ۱۲ نفر در کدکن، ۹ نفر در رباط سنگ و ۱۲ نفر در بایگ هستند.
فرماندار تربت‌حیدریه گفت: این افراد برای کسب هفت کرسی شورای شهر تربت‌حیدریه و پنج کرسی شورای شهر در سه شهر بایگ، رخ و کدکن با یکدیگر رقابت می‌کنند.  
شرافتی‌راد افزود: از مجموع ۷۲۵ نفر داوطلبی که برای عضویت در شوراهای اسلامی مناطق روستایی این شهرستان ثبت‌نام کردند نیز صلاحیت ۶۳۶ نفر تایید شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش مرکزی، ۲۳۷ نفر در بخش جلگه رخ، ۸۰ نفر در بخش کدکن و ۴۵ نفر در بخش بایگ هستند.
فرماندار تربت‌حیدریه گفت: این افراد نیز برای کسب ۴۰۰ کرسی سه تا پنج نفره شورای اسلامی در ۱۲۹ روستا در چهار بخش مرکزی، رخ، کدکن و بایگ با هم رقابت می‌کنند.
در شهرستان تربت‌حیدریه، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۰۵ شعبه اخذ رای برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌ دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری خرداد ۱۴۰۰ در حال برگزاری است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha