۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84372025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال خوب است؛ ازدحام نکنید

رشت – ایرنا- رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی گیلان اعلام کرد : استقبال مردم از صندوق های رای در استان خوب است ؛ فقط از مردم می خواهیم بدلیل شرایط کرونایی ازدحام نکنند.

محمود قاسم‌نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حضور افراد بالای ۹۰ سال دوشادوش جوانان پای صندوق ها از جلوه های ویژه  حضور است افزود: آمادگی داریم رای مردم را تا آخرین لحظه هایی که ستاد انتخابات اعلام کند دریافت کنیم .

وی تاکید کرد: بدلیل شرایط کرونا از مردم تقاضا می کنیم برای حفظ سلامت خود و هموطنان فاصله اجتماعی و همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

بنابر گزارشات میدانی از ساعات اولیه صبح امروز شاهد حضور پرشمار مردم استان گیلان در شعبات اخذ رای در اغلب مناطق شهری و روستایی هستیم که صف‌های طولانی را نیز ایجاد کرده است.

استقبال مردم برای شرکت در انتخابات حتی پیش از باز شدن شعب اخذ رای گزارش شدهاست که این مسئله علاوه بر اینکه خبری خوش برای حماسه سازی گیلانی ها است، این نگرانی را یجاد می کنند که باعث کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند.

برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یک هزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند .
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha