کمیته تجاری‌سازی ایده‌های نو در اتاق بازرگانی فارس راه‌اندازی شد

شیراز- ایرنا- عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: کمیته تجاری‌سازی ایده‌های نو با حضور نمایندگان فن بازار استان، پارک علم و فناوری و دانشگاه در این اتاق راه‌اندازی شد.

 روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در مطلب یکشنبه خود به نقل از امید ماهرانی در جلسه کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان این اتاق افزود: نوآوری و فناوری از ابزارهای مهم برای تغییر و ارتقای مدل های کسب و کار هستند که توجه به این مهم نیاز امروز صنعت و کسب و کارهای ما در استان است.
وی ادامه داد: رویکرد عمده کسب و کارها و بنگاه های ما سنتی است در حالی که توجه به مقوله های نوآوری و فناوری در عرصه اقتصادی می تواند بازیگران این بخش را تغییر دهد و رونق بخش کسب و کارها و بنگاه ها و واحدهای تولیدی باشد.
او اظهار داشت: اگر کسب و کارهای ما به سمت بهره گیری از نوآوری و فناوری های نوین حرکت کنند می توانند تا حدودی مشکلات حوزه های کاری خود را برطرف و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنند در غیر این صورت عدم استفاده از تکنولوژی های نوین می تواند کسب و کارها را مورد تهدید قرار دهد.
ماهرانی بیان کرد: ایده های بسیار خوبی در حوزه نوآروی و فناوری در شرکت های دانش بنیان وجود دارد که بخش صنعت از آن اطلاع کافی ندارد.
او اضافه کرد: به همین منظور برای تقویت ارتباط میان شرکت های دانش بنیان و نیازهای بخش صنعت، کمیته تجاری سازی ایده های نو با حضور نمایندگان فن بازار استان، پارک علم و فناوری و دانشگاه در اتاق فارس راه اندازی شده است.
رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: از اولویت های مهم ما استفاده از ایده های شرکت های دانش بنیان استان در صنایع استان است چرا که این شرکت ها برای پاسخگویی به نیاز مشخصی از بازار شکل گرفته و محلی برای تبدیل ایده های جدید به محصولات و خدمات مشتری پسند است.
ماهرانی، نبود ایده پردازی های تجاری و بازاریابی مناسب را از چالش های حوزه صنایع خلاق دانست و گفت: شرکتهای دانش بنیان از جمله مؤثرترین عوامل ایجاد اشتغال، نوآوری، توسعه سیستم های اجتماعی و شکل گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان در هر کشوری هستند که با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان و نقش آنها در به روز بودن صنایع و تولید محصولات متناسب با بازار روز، برطرف کردن حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه موضوعی مهم و ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha