۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84376825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفترچه کاغذی بیمه شدگان سلامت در زنجان حذف می‌شود

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84376825
دفترچه کاغذی بیمه شدگان سلامت در زنجان حذف می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده صدور دفترچه درمانی بیمه شدگان صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان این استان همزمان با سراسر کشور از یکم تیر ۱۴۰۰ متوقف و ارائه خدمت درمانی به بیمه شدگان بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دکتر یعقوب شیویاری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان به موضوع الکترونیکی کردن خدمات این سازمان اشاره کرد و افزود: این گروه ها برای دریافت خدمت لازم و با مراجعه به مراکز درمانی می توانند کد ملی ارائه کنند که در این راستا هماهنگی لازم با موسسات طرف قرارداد تحت عنوان شرکای کاری انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: بر این اساس در این خصوص اطلاع رسانی جامعی از کانال های مختلف انجام گرفته است که امیدواریم موسسات ارائه دهنده خدمات با بیمه شدگان همراهی کنند تا در ارائه خدمات لازم مشکل بوجود نیاید.  

این مسوول با اشاره به اینکه در صورتی که ارتباطات بیمه شده با موسسات طرف قرارداد و اداره کل بیمه سلامت برقرار نشود، چالش هایی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: برای پیشگیری از این موضوع، اطلاع رسانی لازم به موسسات طرف قرارداد انجام شده است، هر چند در آغاز اجرای یک طرح ملی مشکلاتی وجود دارد، اما تلاش می شود این مهم به نحو مناسبی رفع شود و بطور قطع فراهم کردن زیرساخت های لازم در تحقق اهداف بسیار اثرگذار است.

وی اظهار داشت: از طرفی این امکان وجود دارد که با مراجعه بیمه شدگان برای دریافت خدمات به مراکز درمانی بخش های خصوصی و دولتی به دلیل کاهش سرعت اینترنت با معضلاتی مواجه باشند، که این عامل ایجاد نارضایتی است و در این خصوص از بیمه شدگان درخواست می شود همراهی کنند، چراکه هدف، ارائه خدمات بهتر به گروه‌های هدف است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: تقویت زیرساخت های اجرای یک طرح می تواند به موفقیت بیشتر آن منتهی شود و در این میان متولی اینترنت وزارت فناوری و اطلاعات است اما  ارتقای سرعت آن از عهده بیمه سلامت خارج است که امیدواریم این موارد نیز به تدریج رفع شود تا الزامات قانونی ارائه  شده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه یک درصد جمعیت زنجان تحت پوشش دفترچه ایرانیان قراردارند، اظهار داشت: حذف دفترچه از طریق پیامک به افراد به ویژه سرپرستان خانوار اطلاع رسانی می شود تا روند نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی روند خوبی را طی کند.

شیویاری یادآوری کرد: طبق الزامات قانون بودجه و برنامه پنجساله پنجم و ششم حذف تدریجی دفترچه های درمانی اعلام شده که در این راستا دولت با ایجاد زیرساخت های لازم به تحقق دولت الکترونیک و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت آحاد مردم را مد نظر قرار داده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس و برای اجرای این قانون از اول اردیبهشت امسال نیز دفترچه کاغذی بیمه همگانی حذف شده و به هیچ وجه دفترچه ای صادر نمی شود و به دنبال آن از اول خرداد امسال نیز این مهم برای روستاییان رخ داد که سازمان برای پوشش خدمات این قشر بر حسب نیاز برگه هویتی برای آنان صادر می کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: خدمات درمانی مورد نیاز روستاییان نیز در مراکز بخش خصوصی و دولتی با کد ملی ارائه  شده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد که در صورت گزارش هایی از تخلفات این مهم از سوی اداره کل بیمه سلامت استان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha