اعضای یک بیمار مرگ مغزی در شهرکرد به بیماران نیازمند اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن "صنوبر صفی‌پور" پس از تایید مرگ مغزی و با رضایت خانواده این مرحومه ، جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

فریدون رحمانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عمل جداسازی اعضای بدن این بانو بامداد ۳۱ خرداد توسط تیم پزشکی مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد با همکاری جراحان اعزامی از شیراز جداسازی شد.

وی ادامه داد: مرحومه صنوبر صفی‌پور از اهالی شهرستان فارسان در ۲۷ خردادماه بر اثر جراحات شدید وارده در سانحه تصادف در بخش ICU بیمارستان کاشانی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت اما تلاش‌ها برای زنده ماندن این بانو، جواب نداد و در نهایت مرگ مغزی وی تایید شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: کبد و کلیه‌های این مرحومه به شیراز و نسوج آن به تهران ارسال شد.

رحمانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت عمل جداسازی و اهدای عضو در استان انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو پنج استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.

این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ نفر خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha