۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
کد خبر: 84377147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعاونی رفاهی اصحاب رسانه در خراسان رضوی فعال شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
کد خبر: 84377147
تعاونی رفاهی اصحاب رسانه در خراسان رضوی فعال شد

مشهد- ایرنا- فعالیت شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه خراسان رضوی روز دوشنبه طی مراسمی با حضور مسوولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و خبرنگاران رسانه‌های این استان در مشهد آغاز شد.

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: تعاونیهای بسیاری در سطح کشور با وضعیت خوب در حال تولید هستند لذا امیدواریم این تصویر و نقشه برای آینده مالی اصحاب رسانه نیز محقق و افق خوبی برای این قشر از جامعه با راه‌اندازی شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه خراسان رضوی ترسیم شود. 

افشین تحفه‌گر افزود: هم اینک ۱۵ میلیون نفر در بخش تعاون کشور فعالیت دارند که نشانگر اهمیت این بخش اقتصادی است و این بستر برای استفاده اصحاب رسانه خراسان رضوی نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: افقهای ما بالاتر است انشالله پنج سال دیگر دور هم جمع شویم و برای ورود به بورس و فرابورس تصمیم‌گیری کنیم. چندین کشور همجوار خراسان رضوی با اشتراکات فرهنگی هستند که می‌توان برای مقاصد اقتصادی از این ظرفیت بهره گرفت. 

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین به انتخابات ۲۸ خرداد اشاره و بیان کرد: هزاران تولید رسانه‌ای، پادکست و لایوهای زنده توسط اصحاب رسانه این استان بستر و فضای این رویداد مهم سیاسی را شکل داد و باعث شد انتخابات که شاخص دموکراسی است با زحمات اصحاب رسانه‌ها محقق شود. 

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در مراسم آغاز بکار شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه این استان گفت: خوشحالیم اصحاب رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه فرهنگ‌سازی به تشکیل تعاونی ورود کرده‌اند.

عقیل مختاری افزود: امیدواریم با این اقدام تحولی در بحث فرهنگ‌سازی برای تعاون ایجاد شود و در جراید و رسانه‌ها یک بخش، فصل و یا ستون مجزا به حوزه تعاون اختصاص یابد. 

وی ادامه داد: چنانکه باید هنوز در فرهنگ‌سازی تعاون،  کاری صورت نگرفته و البته اقدام برای فرهنگ‌سازی در این بخش هم فقط بر عهده یک اداره و سازمان نیست. 

وی همچنین گفت: هم‌اینک هفت هزار تعاونی فعال با افزون بر چهار میلیون عضو در سطح خراسان رضوی وجود دارند. 

همچنین در این مراسم اعلام شد: اصحاب رسانه در خراسان رضوی می‌توانند برای عضویت در شرکت تعاونی خدمات رفاهی اصحاب رسانه این استان به پایگاه اینترنتی مربوطه به نشانی  https://ashabrasane.ir مراجعه نمایند. دفتر این شرکت تعاونی در خیابان ابوذر مشهد مابین ابوذر ۳۱ و ۳۳ مستقر است. 

۲۴۷ نشریه چاپی، ۸۷ نشریه برخط، ۲۱ رسانه الکترونیک غیربرخط و پنج روزنامه در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

خبرگزاریهای داخلی و خارجی و ۱۷ سرپرستی روزنامه‌های ملی از دیگر رسانه‌های فعال در خراسان رضوی هستند.

در این چارچوب دو هزار خبرنگار فعال در سطح رسانه‌های خراسان رضوی اشتغال دارند که ۶۰۰ نفر آنها در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده و ۱۵۰ نفر نیز از حمایت بیمه آن وزارتخانه بهره‌مند هستند.

شمار مجموع افرادی که در بخشهای مختلف مرتبط با فعالیت رسانه‌ای از تولید، پشتیبانی تا توزیع در خراسان رضوی فعالیت دارند نیز دو هزار ۴۰۰ نفر برآورد شده است.

خانه مطبوعات خراسان رضوی هم که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده هم‌اینک ۱۸۲ عضو شامل خبرنگار، عکاس و گرافیست دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha