۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84378710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرانه مصرف آب در شهرری سه مترمکعب از میانگین کشوری بیشتر است

شهرری - ایرنا - مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با اشاره به اینکه الگوی استاندارد ماهانه مصرف آب برای هر خانواده در کشور ۱۴ متر مکعب و در شهرستان ری ۱۷ متر مکعب است، گفت: سرانه مصرف آب خانواده‌های این شهرستان سه مترمکعب بیشتر از میانگین کشوری است.

حسن حقیقی روز سه شنبه در نخستین نشست گذر از تنش آبی سال ۱۴۰۰ شهرستان ری، اظهار داشت: گذر بدون تنش از فصل گرم سال، نیازمند تلاش برای تغییر نگرش جامعه به آب و کاهش مصرف خانواده ها است.

وی با تاکید براینکه برای گذر بدون تنش از فصل گرم سال در کنار مدیریت تامین و توزیع درست عادلانه منابع، نیازمند تلاش برای تغییر نگرش جامعه هستیم، افزود: اصلاح الگوی مصرف باید در شهرها و روستاهای شهرستان ری انجام شود.

حقیقی اضافه کرد: اگر ۲۷۵ هزار و ۳۸۳ مشترک شهری و روستایی اداره آب منطقه ۶ تهران هر کدام مقدار کمی بهینه مصرف کنند برآیند آن صرفه جویی چند میلیون متر مکعبی است.

وی با اشاره به محدودیت های شدید تامین منابع آب به ویژه در جنوب تهران افزود: راه درست و عاقلانه برای گذر بدون تنش آبی از فصل گرم سال جاری در کنار تامین منابع، مدیریت توزیع درست و عادلانه آب و تلاش در جهت تغییر رفتار مصرفی مشترکان و شهروندان جامعه است.

حقیقی در پایان به ضرورت همکاری مراجع سیاسی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی و تغییر نگرش آنان به موضوع آب اشاره و بر عزم و جدیت در برخورد و جمع آوری انشعاب های غیر مجاز تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ نخستین نشست گذر از تنش آبی سال ۱۴۰۰ صبح امروز (سه شنبه) با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران ستادی، نواحی و شهرهای زیر پوشش در ستاد شرکت آبفای منطقه ۶ تهران در ری برگزار شد و با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد که این جلسه تا پایان فصل گرم سال هر هفته تشکیل و مصوبات آن با جدیت پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران- شهرری، ۲۷۵ هزار و ۳۸۳ مشترک آب شهری و روستایی و  ۱۸۴ هزار و ۲۷۰ مشترک فاضلاب در مناطق (۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر و روستای جنوب تهران شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر خدمات رسانی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha