جشنواره‌ها باید مرکز ارتباط بین حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش باشند

تهران- ایرنا- معاون معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید و مانع‌زدایی‌ها باید موانعی که بر سر راه توسعه رسانه‌های دیجیتال، خدمات فرهنگی و تولید محتوا وجود دارد را شناسایی و آن‌ها را برطرف کنیم، گفت: جشنواره‌ها باید مرکز ارتباط بین حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش باشند.

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، امیر خوراکیان با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال، کشف موانع کسب و کارهای فضای دیجیتال در حوزه محتوا و بخش‌های خدمات فرهنگی را از دستاوردها و برکات این جشنواره عنوان کرد.

ارزیابی مثبت دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در بستر پلتفرم

وی با تاکید بر اینکه باید کارکردهای جشنواره‌ها را توسعه داد تصریح کرد: گاهی برخی از مشکلات با این که بزرگ به نظر می‌رسند اما حقیقتا مسئله مهمی نیستند و می‌شود آن‌ها را با یک جلسه، مشورت، تفاهم‌نامه و یا حتی هماهنگی حل کرد و نیاز به وضع قانون یا تغییر در ساختار ندارد و این مهم از کارکردهای جشنواره رسانه‌های دیجیتال برای جامعه فعالان حوزه فضای مجازی به خصوص کسب و کارها است.

خوراکیان که سابقه سال‌ها فعالیت و مدیریت در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور را دارد برگزاری دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در بستر پلتفرم را ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: صرفه‌جویی در هزینه‌ها مهمترین اثر و برکت برگزاری این دوره از جشنواره بر بستر فضای مجازی است و می‌توان هزینه‌ ذخیره شده را در امور آموزش، توسعه، تقویت نیروی انسانی، تشویق و حمایت دست‌اندرکاران این حوزه صرف کرد.

جشنواره رسانه‌های دیجیتال بستری برای ایجاد تعاملات جدید تولیدکنندگان

جشنواره‌ها باید مرکز ارتباط بین حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش باشند

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره در فضای مجازی همچنین می‌تواند باعث ایجاد تعاملات جدید و هم‌افزایی تولیدکنندگان محصولات دیجیتال شود چرا که در فضای واقعی عملا چنین طرح‌هایی مشمول زمان شده و در بسیاری موارد شاید به نتیجه نرسد و این تداوم ارتباط ظرفیتی به ما می‌دهد که می‌توانیم برای تحقق اهداف والایی چون پیشرفت در فضای مجازی از آن استفاده کنیم.

نقش جدی‌جشنواره رسانه های دیجیتال برای توسعه خدمات فرهنگی

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بتواند بیش از گذشته نقش جدی‌تری در جهت توسعه محتوا و توسعه خدمات فرهنگی ایجاد کند.
فرایند ثبت و دریافت آثار دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال که  همزمان با عید فطر آغاز به کار کرده است، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در یک نگاه

به گزارش ایرنا، «انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» محورهای اصلی جشنواره  امسال هستند.
صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha